نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که بروز موارد حیوان گزیدگی، حدود 8 مورد در 100 هزار نفر جمعیت بوده و موارد این بیماری در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است.

مهدی امیدی نیا کارشناس ارشد مبارزه با بیماری ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:‌ حیوان گزیدگی از بیماری های نسبتا شایع در بسیاری از مناطق کشور است و صدمات جانی و اقتصادی قابل توجهی در بر دارد.
وی با بیان اینکه در مناطقی از کشورمان شیوع حیوان گزیدگی در سال های اخیر افزایش یافته است، تاکید کرد: براساس نتایج یک تحقیق در کشورمان بروز موارد حیوان گزیدگی حدود 8 مودر در 100 هزار نفر جمعیت است که البته این میزان در مناطق مختلف کشور بسیار متفاوت است.
امیدی نیا با اشاره به اینکه براساس نتایج این پژوهش شیوع حیوان گزیدگی و هاری در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است، تصریح کرد: 75 تا 85 درصد موارد حیوان گزیدگی مربوطه به مردان و حدود 15 تا 25 درصد مربوط به زنان است.
وی یادآور شد: همچنین در سنین 20 تا 35 سالگی حیوان گزیدگی شیوع بیشتری داشته و در کودکان به ویژه در گروه سنی کمتر از 5 سال نیز موارد حیوان گزیدگی و هاری کمترین میزان را داشته است./عط

**‌براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار