مشکل ترافیک حاصل از تجمع خودروهای مسافر کشی سال هاست در بخش های گوناگون محله سرخه حصار به چشم می خورد و متاسفانه مسئولان اقدامی جدی برای رفع آن صورت نمی دهند بنا به گفته شورایار محله سرخه حصار ساماندهی خودروهای مستقر در این محله اساسی ترین درخواست شهروندان محله سرخه حصار است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، محله سرخه حصار به دلیل قرار داشتن در حریم شهر تهران از کمبود برخی امکانات شهری رنج می برند. بر این اساس ساکنان برای دستیابی به این امکانات باید به محله های همجوار بروند.


* مشکل ترافیکی حل شود

الهه عظیمی 37 ساله یکی از ساکنان محله سرخه حصار است او به مشکلات ترافیکی محله اشاره می کند و می گوید: حضور تاکسی های خطی در حاشیه خیابان دماوند برای شهروندان محله مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی خواستار بهبود وضعیت آمد و شد خودروها و همچنین ساماندهی تاکسی ها شد.

عظیمی همچنین از افزایش بار ترافیکی در ا بتدای بزرگراه دوران صحبت کرد و گفت: به دلیل تجمع خودروهای مسافر بر در ابتدای بزرگراه بعد از پل عابر پیاده ترافیکی در این محدوده ایجاد شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بحث ساماندهی خودروهای تاکسی بارها به متولیان شهری منعکس شده که نیاز به توجه جدی مسئولان در سال جدید دارد.

* کاهش آسیب های اجتماعی

امیر محمودی یکی از بازنشستگان محله سرخه حصار از وجود آسیب های اجتماعی در محله ناراضی است و می گوید: این محله با مجموعه ای از آسیب های اجتماعی مواجه است که آرامش و امنیت مردم محله را به مخاطره می اندازد.

وی از مسئولان تقاضا کرد برای کاهش معتادان و سارقان در محل چاره ای بیاندیشند تا اندکی امنیت به محله بازگردد.

وی در ادامه اقدامات شهرداری در مبارزه با موش را ناکافی اعلام کرد و گفت: هر چند اقدامات شهرداری در زمینه مبارزه با موش ها قابل تقدیر است ولی سمپاشی و تله گذاری چندان موثر نبوده و موش ها براحتی در جوی ها و خیابان ها تردد می کنند.

* رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر

علی رمضانی، 58 ساله ساکن این محله به وضعیت نامطلوب آسفالت برخی از معابر محله اشاره می کند و می گوید: آسفالت معابر محله نیاز به رسیدگی و توجه بیشتر مسئولان دارد امید است با همکاری شهرداری در سال جدید این مشکل برطرف شده و کیفیت آسفالت متحول شود.

وی ادامه می دهد: انجام برخی از اقدامات از سوی ادارات گاز، برق و آب موجب تخریب اسفالت برخی از خیابان ها می شود از این رو از مدیران و مسئولان شهرداری درخواست می کنیم اقدامی در راستای ترمیم آسفالت این محله صورت دهند.

وی ادامه داد: جداول کوی نیروی هوایی نیز به دلیل گذشت زمان نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

* افزایش سرانه فرهنگی

حسین عباسی یکی از جوانان محله سرخه حصار است. او به کمبود سرانه فرهنگی در این محله اشاره می کند و می گوید: مراکز فرهنگی نداشته و ساکنان محل برای تامین نیازهای خود به محلات همجوار می روند.

حتی مجتمع دانشگاهی، مدرسه یا مهد کودک در این محله وجود نداشته و این مسئله رفت و آمد دانش اموزان را با مشکل روبرو ساخته است.

وی ادامه داد: این محلات به امکانات بیشتری احتیاج داشته و از مسئولان انتظار می رود محله به مراکز آموزشی و امکانات مناسب دیگری مجهز شود.

* پای حرف دبیر شورایاری محله سرخه حصار

برای رفع مشکلات شهروندان به سراغ شورایار این محله رفتیم تا متوجه شویم برای رفع این مشکلات چه تدابیری اندیشیده شده است.

معنوی دبیر شورایار محله سرخه حصار در خصوص مشکل ترافیکی این محله می گوید: مسافر کش های چهار راه تهرانپارس به دلیل ایجاد سر و صدا وترافیک برای اهالی منطقه دردسر ساز شده اند، بر این اساس باید شهرداری منطقه با پیگیری مشکل محله و تعامل با مدیران شهری منطقه 8 در پی حل این مسئله بر آیند به گفته وی مشکل ترافیک حاصل از تجمع تاکسی ها با احداث پایانه در 2 قطعه زمین می تواند حل شود.

معنوی از لزوم ساماندهی راستگرد پل رسالت صحبت کرد وگفت: بار ترافیکی این قسمت با نصب المان های ترافیکی می تواند کاسته شود که از مسئولان تقاضای رسیدگی به این مشکل را داریم.

وی درباره کمبود سرانه فرهنگی می گوید: تنها مرکز فرهنگی محله، سرای محله سرخه حصار است که برنامه های متنوع آموزشی را برای شهروندان به اجرا گذاشته است.

دبیر شورایاری محله سرخه حصار درباره آسیب های اجتماعی محله می گوید: با تعاملاتی که با شهرداری و نیروی انتظامی صورت گرفته مقرر شد که کانکسی برای استقرار نیروهای پلیس وگشت زنی عوامل جانمایی شود.

معنوی در خصوص مراکز ورزشی محله تصریح کرد: این محله دارای دو زمین چمن مصنوعی و زمین اسکیت است که محل بازی و تفریح جوانان و نوجوانان است.

دبیر شورایاری محله سرخه حصار همچنین تصریح کرد: برای ترمیم و بازسازی آسفالت معابر، مسئولان شهرداری را در جریان امر قرار داده ایم که امید می رود در سال جدید مسئولان توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

*سرای محله تنها سرانه فرهنگی محله سرخه حصار

محله سرخه حصار دارای دو بافت قدیم وجدید است بافت قدیم شامل ساکنان قسمت شمالی سرخه حصار که از اقشار کم درآمد جامعه هستند و از تسهیلات و خدمات عمومی سهمی ندارند اما با پیگیری دبیر شورایاری محله گاز کشی این بخش انجام شده و شهرداری خدمات خود را در این قسمت منطقه نیز ا رایه می کند اما بافت جدید منطقه شامل سه راه تهرانپارس و خیابان دماوند می شود که مشکلات ترافیکی دارد.

شعبانیان مدیر محله سرخه حصار در خصوص وضعیت سرانه های آموزشی محله تصریح کرد: محله سرخه حصار فاقد دانشگاه یا مجتمع دانشگاهی است و هیچ مدرسه ای در آن وجود ندارد با وجود اینکه دانش آموزان بسیاری در این محله زندگی می کنند اما مراکز آموزشی برای آنها در نظر گرفته نشده و رفت و آمد دانش آموزان را با مشکل مواجه ساخته است.

به گفته وی با تعامل شهرداری منطقه و آموزش و پرورش می توان در محل پیش بینی شده مدرسه ای احداث کرد.

مدیر محله سرخه حصار تصریح کرد: تنها سرانه فرهنگی محله، سرای محله سرخه حصار است که نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: مدیریت سرای محله سرخه حصار کلاس های آموزشی متنوعی را برای کودکان بانوان خانه دار و دانش آموزان تدارک دیده و در روزهای مختلف هفته برگزار می کند.

شعبانیان خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان نیاز ساکنین به فضای ورزشی زمین فوتبال محل نیاز به مرمت و بازسازی دارد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار