شیر یک ماده حیاتی بسیار مفید برای انسان است که نبود تبلیغات مناسب در خصوص مصرف شیر باعث کاهش سرانه مصرف در کشور شده است.


محمد رضا اسمائیلی مدیر عامل اتحادیه لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: برخی از فرآورده هایی همچون نوشابه، پفک که برای سلامتی مفید نیست بیشتر از شیر در کشور تبلیغ می شود که این مایه تاسف است.
وی ادامه داد: بسیاری از کشورها برای اینکه سرانه مصرف شیر را افزایش دهند تبلیغات فرهنگی انجام می دهند تا سلامت افراد جامعه را تامین کنند.
اسمائیلی تصریح کرد: با افزایش نهادهای دامی و به تبع آن افزایش قیمت شیر میل به خرید مردم و مصرف سرانه شیر در کشور کاهش می یابد .
وی ادامه داد: صنایع لبنی فقط تبدیل کننده شیر هستند و افزایش قیمت باعث کاهش خرید مردم می شود.
اسمائیلی تاکید کرد: صنایع لبنی نسبت به سال گذشته رشد چشم گیری داشته به طوری که ما در سالهای اول انقلاب وارد کننده صنایع لبنی بودیم اما اکنون با پیشرفت های زیادی که در این عرصه شده بسیاری از محصولات صنایع لبنی را به سایر کشورها صادر می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت های اساسی در این صنعت دولت باید راهکار مناسبی برای جلوگیری از رکود این صنعت نماید./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار