با گسترش آموزش، فرهنگ سازی ، متنوع سازی ابزارهای تامین مالی و تقویت روند خصوصی سازی زمینه برای جذب سرمایه گذاری و رونق تولید ملی فراهم می شود.

همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: نقش بازار سرمایه در شعار امسال بسیار پر رنگ است زیرا اگر به تولید ملی نگاه کنیم، تولید ملی نقش بسزایی در شکوفایی بورس کشور دارد پس حمایت از تولید ملی، کمک به شرکت های حاضر در بورس می تواند راهگشای توسعه بازار سرمایه باشد.
وی با بیان اینکه حمایت از کار و سرمایه ایرانی را می توان از دو بعد بررسی کرد، افزود: در بعد اول باید محیط امنی را برای سرمایه گذاری درکشور فراهم کنیم تا سرمایه ها جذب و برای کار و تولید تجهیز شوند. در بعد دوم باید امکانات تامین مالی را در کشور توسعه دهیم تا شرایط برای سرمایه گذاری مردم تسهیل یابد.
این کارگزار تصریح کرد : با ارائه خدمات بهتر و مناسب تر و طراحی ابزارهای مالی متنوع (ریسک گریز، ریسک پذیر یا ترکیبی از این دو) می توان بخشی از سرمایه ها را به سمت بازار سرمایه سوق داده سرمایه گذاران بیشتری را جذب بازار کرد.
دارابی با تاکید براینکه واگذاری سهام اصل 44 یکی از زمینه های جذب سرمایه گذاری است افزود: متاسفانه اتفاقاتی که در بازار آتی سکه بوجود آمده همچنین توقف واگذاری های اصل 44 در حوزه پتروشیمی و بیشتر عوامل دیگر سبب شده که بازار سرمایه با چالش هایی مواجه شود بنابراین نیاز به حمایت دستگاه های دولتی دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه نیازمند جمعی نگری مسولین دولتی دارد خاطر نشان کرد: باید برای تقویت بازار سهام فرهنگ سازی در خصوص جذب سرمایه صورت گیرد برای این منظور نیاز به آموزش و ارائه ابزارهای جدید در بازار داریم./ق2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار