یک کارشناس انگل شناسی پزشکی گفت: با توجه به آسیب پذیری افراد با نقص سیستم ایمنی در برابر بیماری ها توکسوپلاسموزیس، این افراد باید بیشتر مراقب آلودگی و ابتلا به این بیماری انگلی باشند.

موسی رحمانی نژاد کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: توکسوپلاسموزیس یک بیماری عفونی مهم و شایع بوده که عامل آن انگلی به نام توکسوپلاسما گونه ای است.
وی افزود: آلودگی به انگل توکسوپلاسما گونه ای در اغلب مناطق دنیا بسیار بالا است و در واقع بیماری ناشی از این انگل شیوع گسترده جهانی دارد.
رحمانی نژاد با بیان اینکه انگل توکسوپلاسما گونه ای بسیار فرصت طلب است، تاکید کرد: این انگل به ویژه افراد با نقص سیستم ایمنی را درگیر می کنند و احتمال انتقال آلودگی به آن از طریق مادر به جنین بسیار بالا است.
وی تصریح کرد: با توجه به آسیب پذیری افراد با نقص سیستم ایمنی در برابر بیماری توکسوپلاسموزیس این افراد باید بیشتر مراقب آلودگی و ابتلا به این بیماری مهم انگلی باشند.
رحمانی نژاد گفت:‌ توکسوپلاسموزیس بیماری غیرمعمول است و اغلب مبتلایان به آن نشانه و علامتی از وجود بیماری از خود نشان نمی دهند.
وی یادآور شد: مبتلایان به توکسوپلاسموزیس در مراحل نهایی بیماری ممکن است علائمی همچون مشکلات خونی، اختلالات هورمونی، مشکلات پوستی و همچنین اختلالات و ناهنجاری های روانی را تجربه کنند.
رحمانی نژاد خاطرنشان کرد: آموزش مردم به ویژه آموزش افراد در معرض خطر از جمله افراد دچار نقص سیستم ایمنی و زنان باردار، می تواند در پیشگیری از ابتلا و آلودگی به بیماری توکسوپلاسموزیس بسیار موثر باشد./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار