بحران مالی و نگرانی ها از ادامه اوضاع آشفته اقتصادی در اروپا منجر به افزایش میزان خودکشی در میان مردم کشورهای منطقه یورو از جمله ایتالیا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  شبکه تلویزیونی یورونیوز ؛ آمار نشان می دهد که علاوه بر یونانی ها، برخی از ایتالیایی ها نیز این روزها علاج رهایی از مشکلات اقتصادی را تنها پایان دادن به زندگی خود می دانند.
 

بر اساس این گزارش ها ، آمار خودکشی های ناشی از بحران اقتصادی در ایتالیا رو به افزایش است . یک زن 78 ساله روز سه شنبه در شهر سیسیل به علت مشکلات مالی خود را به بیرون پرت کرد چرا که میزان مستمری ماهانه او از 800 یورو به 600 یورو کاهش یافته یود . فرزندان این پیرزن ایتالیایی، تنها علت خودکشی وی را مشکلات مالی اعلام کرده اند.
 

یک کارگر ایتالیایی نیز که نتوانسته بود از پس بدهی هایش بر آید، روز دوشنبه با استفاده از طناب دار به زندگی خود پایان داد.
 

یک پیمانکار ساختمان ایتالیایی نیز روز چهارشنبه در شهر رُم با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد و آنچنان که نزدیکان وی اعلام کرده اند، مشکلات اقتصادی تنها علت خودکشی او بوده است.
 

هفته گذشته نیز دو مرد به علت مشکلات اقتصادی در شمال ایتالیا اقدام به خودسوزی کردند.
 

در مجموع می توان گفت که فقط در 3 ماه نخست سال جاری میلادی ، 15 نفر به دلایل مشکلات اقتصادی اقدام به خودکشی موفق و ناموفق کرده اند . افزایش خودکشی در ایتالیا در حالیست که دولت این کشور همچنان بر ادامه برنامه طرح ریاضت اقتصادی و به تبع آن در تنگا قرار دادن مردم ادامه می دهد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار