مخالفان دولت مالزی اعلام كرده اند كه به دلیل جدیت نداشتن كمیسیون انتخابات در تغییرات در قوانین انتخاباتی اعتراضات دیگری را برگزار می كنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه استار؛ اعضای گروه ائتلاف پاك همچنین از اعضای كمیسیون انتخابات این كشور درخواست كردند به دلیل از دست دادن اعتماد عمومی از مقام خود استعفاء دهند.

این گروه در بیانیه ای اعلام كرد: مردم باید مراتب نارضایتی خود را نسبت به دولت، كمیسیون انتخابات، و عدم تعهد به انجام اصلاحات انتخاباتی پیش از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات، نشان دهند.

این اعترضات همزمان در میدان استقلال مالزی، شهرهای دیگر مالزی و همچنین دیگر كشورهایی كه مالزیایی ها در آن اقامت دارند با عنوان بنشینید و اعتراض كنید روز شنبه 9 اردیبهشتبرگزار می شود.

تصمیم به برگزاری این اعتراضات درحالی صورت می گیرد كه روز گذشته كمیته انتخابی مجلس مالزی در مورد وضعیت نظام انتخاباتی این كشور 22 راهكار جدید در نظام انتخاباتی این كشور كه از فرایند نام نویسی تا انتخابات نهایی را شامل می شود و از مهمترین این راهكارها نیز پایان دادن به بحث انتخابات زودهنگام در این كشور است، ارائه كرد.

گروه ائتلاف پاك پس از اعلام گزارش این كمیته اظهار ناامیدی كرده است كه گزارش كمیته انتخاباتی مجلس نمی تواند دیدگاه اساسی در مورد برگزاری انتخابات سالم و منصف ارائه دهد.

"محمد سبو" معاون رییس حزب اسلامی مالزی كه از هوادران برگزاری سومین اعتراض ائتلاف پاك است، گفت كه از آنجایی كه 8 درخواست معترضین توسط دولت مورد بی توجهی قرار گرفته است، از این اعتراضات حمایت می كند.

ائتلاف پاك متشكل از بیش از 80 سازمان غیردولتی است كه به منظور انجام اصلاحات انتخاباتی شكل گرفته است./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار