صندوق بین المللی پول با اعطاي وام 93 میلیون و 700هزار دلاري به يمن موافقت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "نعمت شفیق" معاون صندوق بین المللی پول با اشاره به اینکه مبلغ وام اختصاص داده شده به یمن فورا پرداخت خواهد شد اعلام کرد بحران سیاسی و ناآرامیهای داخلی در یمن که یک سال به طول انجامید ، پیامدهایی جدی بر اقتصاد این کشور داشته و شرایط زندگی را برای شهروندان یمنی دشوار کرده است.

وی افزود: اعطای این وام به دولت یمن در رفع مشکلات مالی کشور کمک خواهد کرد و فرصتی مناسب را برای تدوین یک برنامه اقتصادی در اختیار آنها قرار خواهد داد.

"شفیق" همچنین حمایت کشورهای کمک کننده را ضروری دانست و خاطر نشان کرد با توجه به اینکه بحران سیاسی در یمن به افزایش فقر و بیکاری دامن زده و تاثیری جدی بر درآمدهای مالیاتی این کشور داشته است ، احتمال می رود مشکلات مالی در یمن تا مدتها به طول انجامد.
اعتراضات خیابانی در یمن تحت تاثیر قیام های مردمی در دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا این کشور را به ورطه جنگ داخلی کشاند و پایان حکومت 33 ساله "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور یمن را رقم زد.
یمن یکی از فقیرترین کشورهای جهان عرب بشمار می رود.

صندوق بین المللی پول سال 2010 نیز با اعطای وامی به مبلغ 370 میلیون دلار به یمن موافقت کرده بود ، اما تنها بخشی از آن به صنعا پرداخت شد./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار