رئيس اداره فناوري مكانيزه سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختیاری از ممنوعيت ورود کمباين هاي بدون کارت معاينه فني به مزارع این استان خبرداد.

رييس اداره فناوري مکانيزاسيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد با اشاره به بازديد کمباين ها در طرح معاينه فني ، گفت: در اين طرح اشكالات فني دستگاه ها مشخص و نسبت به رفع عيب اقدام و كارت معاينه فني صادر مي شود.

روح الله فاطمي با اشاره به اين که نقش مهم کمباين هاي داراي شرايط فني در صرفه جويي زمان، مصرف انرژي و تلفات كمتر در توليد محصول، افزود: کمباين هاي قديمي سبب تلف شدن 30 درصدي محصولات کشاورزي استان مي شود.

وي با شاره به اين که بسياري از مشكلات فني كمباين ها در زمان برداشت در مزرعه قابل رفع نيست، تصريح کرد: عمليات معاينه فني در زمان بازسازي كمباين ها ضروري است.

رئيس اداره فناوري مكانيزه سازمان جهادكشاورزي از ندادن سوخت به كمباين هاي فاقد كارت معاينه فني درآينده اي نزديک خبرداد و افزود: براساس هماهنگي هاي به عمل آمده با شرکت فراورده هاي نفتي استان مقرر شده است كه از تحويل سوخت به كمباين هاي فاقد كارت معاينه فني خودداري شود.

فاطمي گفت: با برخورداري كمباين ها از كارت معاينه فني و نظارت دقيق بر آن ها مي توان از تلفات بي رويه محصولات جلوگيري کرد.

هم اکنون 55 دستگاه کمباين در استان و 70 دستگاه مهاجر از استان هاي فارس، خوزستان، اصفهان و کهکيليويه و بوير احمد در برداشت محصول در چهارمحال و بختياري فعاليت دارند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.