مشاور مدير عامل تامين اجتماعي و مدير کل امور استان ها در صندوق تامين اجتماعي کشور گفت: سازمان تامين اجتماعي سال 90 بيش از 30 ميليون نفر از جمعيت کشور را تحت پوشش قرار داد که از اين تعداد بيش از یك میلیون و 600 هزار نفر مستمري بگير هستند که بر اين اساس بيش از 110 هزار ميليارد ريال مستمري و 50 هزار ميليارد ريال در بخش درمان کشور توسط اين سازمان در سال 90 هزينه شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ علايي روز گذشته درمراسم معارفه مدير کل تامين اجتماعي خراسان جنوبی  راه اندازي خدمات غيرحضوري در کشور را از برنامه هاي آينده اين سازمان اعلام کرد و افزود: در يکي از شعب پايتخت اين طرح به صورت آزمايشي و دريافت فهرست ها به صورت اينترنتي و غيرحضوري انجام مي شود.
وی  نبود پزشک متخصص در حوزه تامين اجتماعي استان را از جمله مشکلات منطقه عنوان کرد و گفت: رفع اين مشکل نيازمند تدابير خاص از جمله جذب پزشک از استان هاي مجاور است.
مدير کل امور استان ها در صندوق تامين اجتماعي کشور  افزود: با توجه به اين که به طور قطع امسال از توليد داخلي حمايت هاي لازم انجام خواهد شد اين حمايت ها موجب ايجاد اشتغال بيشتري مي شود و در خراسان جنوبي نيز با وجود 4 شعبه ثابت و 8 شعبه اقماري تامين اجتماعي پيش بيني مي کنيم به تناسب افزايش اشتغال و توسعه در استان شعب بيشتري ايجاد شود.
علایی ادامه داد: عمليات احداث بيمارستان تامين اجتماعي در مرکز خراسان جنوبي از 25 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار و اميد است با زمان بندي اعلام شده کار ساخت اين بيمارستان به موقع به پايان برسد.
وي نبود پزشک متخصص در حوزه تامين اجتماعي را هم يکي از مشکلات خاص منطقه عنوان کرد و ادامه داد: اين مشکل نيازمند تدابير خاصي از جمله جذب پزشک متخصص از استان هاي مجاور است.
تاجريزي  مدير کل سابق تامين اجتماعي خراسان جنوبی  نيز گفت: نفوذ بيمه اي استان در 7 سال و نيم گذشته 29 درصد بوده است که اين رقم اکنون به 43 درصد متوسط کشوري رسيد.
معاون سياسي- امنيتي استاندار  خراسان جنوبی هم با اشاره به نام گذاري امسال به نام «توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني» گفت: تامين اجتماعي در قبال اين شعار وظيفه مضاعف خواهد داشت چون اين شعار در ارتباط با مسائل کار و کارگري و حمايت از آنان است.
وي خواستار هماهنگي و تعامل بيشتر مجموعه مديران استان در سال 91 شد و اضافه کرد: خدماتي که در دولت نهم و دهم در بخش تامين اجتماعي انجام شد قابل مقايسه با قبل نيست.
وي با اشاره به توسعه يافتگي کم، مرزي بودن و وسعت کم استان نسبت به جمعيت موجود ادامه داد: اين استان زيرساخت هايي دارد که توجه بيشتر مسئولان کشوري را در بحث اشتغال و سرمايه گذاري نسبت به قبل مي طلبد چنان که شاهد بي رغبتي بخش خصوصي در امر سرمايه گذاري هستيم.
لازم به ذکر است: در این مراسم محمودي  به عنوان مدير کل جديد معرفي شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.