علاوه بر صعود قيچي ساز به قله آناپورنا، هم اكنون هفت كوهنورد ايران ديگر در راه صعود به قله هاي ماكالو و ماناسلو در هيماليا هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، قيچي ساز كه از ابتداي سالجاري عازم هيماليا براي صعود به قله آناپورنا شده بود، هم اكنون در كمپ دوم مستقر شده است.

قله آناپورنا با 8191 متر ارتفاع يكي سخت ترين قله هاي هيماليا و حتي جهان است كه اگر قيچي ساز موفق به فتح آن شود هشتمين قله مرتفع جهان خواهد بود كه وي بر روي آن مي ايستد.

اين گزارش مي افزايد، وي از كوهنوردان مشهور ايران است كه تاكنون به هفت قله هشت هزار متري دنيا و هشت قله هفت هزار متري دنيا قدم گذارده است.

شايان ذكر است، تيم چهارده نفره ديگر ايراني كه از آقايان محمود هاشمي، ايرج معاني، دكتر عليرضا بهپور و حسن مقدم تشكيل شده است براي صعود به قله ماكالو عازم نپال شده اند.

با توجه به اينكه قله ماكالو پنجمين قله مرتفع جهان محسوب مي شود و يكي از قله هاي صخره اي نپال است اين چهار كوهنورد كار سختي را براي صعود پيش رو خواهند داشت.

نكته جالب در اين صعود اين است كه گفته مي شود محمود شعاعي، سرپرست فعلي فدراسيون كوهنوردي نيز به فكر صعود به ماكالو افتاده است و قرار است به همراه تيم 4 نفره به اين قله صعود كند.

شعاعي پيش از اين مسابقه فتح اورست را نيز داشته است.

*ماناسلو؛ مقصد كوهنوردان تهران

شنيده ها حاكي از آن است كه تيم ديگري از سوي هيئت كوهنوردي استان تهران متشكل از آقايان اميد آمحمدي؟، جعفر ناصري و خانم فرخنده صادق براي صعود به قله 8163 متري ماناسلو عازم نپال شده اند.

قله ماناسلو هشتمين قله مرتفع جهان است.

گفتني است،‌كوهنوردان ايراني بعد از صعود دو قلل ماكالو و ماناسلو در اواخر ارديبهشت ماه به كشور باز مي گردند.

***اولين دوره تخصصي غواصي غار به پايان رسيد

اين گزارش در پايان مي افزايد، دوره تخصصي غواصي غار كه براي اولين بار در كشور برگزار مي شد نيز به كار خودش پايان داد.

اين دوره كه در تعطيلات عيد نوروز برگزار شد زير نظر مربي برجسته لهستان( يارو سلاو كور) و عليرضا بلاغي و به سرپرستي وحيد مصدري بوده است.ص.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار