عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: حذف مصرف‌های تجملی و اشرافی ایجاد محدودیت‌های قانونی برای واردکنندگان اجناس غیرضروری به ویژه اجناس قاچاق، فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی را لازمه تحقق شعار امسال رهبري معظم دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ابطحی نماينده مردم خميني شهر در خانه ملت در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود گفت: نباید از یاد برد که مقام معظم رهبری پیش از این در دیدار با پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص برقراری ارتباط با آمریکا گفته بود که کسانی که از مذاکره با آمریکا حرف می‌زنند یا از الفبای سیاست هیچ نمی‌دانند یا از الفبای غیرت بی‌خبرند.

وی ادامه داد: رهبری تاکید کرده بود در حالی که آمریکا مدتها ملت ایران را تحقیر می‌کند و این چنین متکبرانه حرف می‌زند عده‌ای ذلیلانه با رفتارها و حرف‌های خود به ملت ایران توهین می‌کنند که این نشانه بی‌غیرتی است.

ابطحی برگزاری اجلاس سوریه در ترکیه را نشان از اجرای بی‌چون و چرای سیاست‌های آمریکا خواند و گفت: شورای عالی امنیت ملی باید برای تعیین جا به منظور مذاکره با گروه ۱+۵ تجدیدنظر کند.

رهبر انقلاب امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده‌اند و این نام در راستای نامگذاری سال‌های قبل لزوم توجه به اقتصاد و الزامات آن را در راستای آموزه‌های دینی خاطرنشان می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر مخاطب مقام معظم رهبری را همه مردم به ویژه قوه مجریه و قوه مقننه توصیف و تصریح کرد: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری توجه به نکاتی از قبیل اصلاح مقررات و حذف قوانین مزاحم سرمایه‌گذاری، استفاده از تولیدات داخلی به ویژه توسط نهادها و دستگاه‌ها، حذف مصرف‌های تجملی و اشرافی، ایجاد محدودیت‌های قانونی برای واردکنندگان اجناس غیرضروری به ویژه اجناس قاچاق، فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و وضع قوانین پیرامون کنترل کیفیت ضروری است.

نماینده مردم خمینی درباره مواد قانونی حمایت از آزادگان تاکید کرد: امیدواریم اقدامات اجرایی درخصوص قوانین حمایت از آزادگان به خصوص ماده ۱۳ تا پایان فروردین ماه عملی شود.

ابطحی درخصوص نحوه تبلیعات و فعالیت‌های قانونی و اجرایی و مسائل پیرامون آن گفت: از دست عزیزان چه بگویم گله‌ای نیست / گر هم گله‌ای هست دگر حوصله‌ای نیست.

عضو کمیسیون شوراها از دولت خواست پروژه‌های در حال احداث شهرستان از جمله بیمارستان منظریه که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، جاده کمربندی، شهرک صنایع غذایی و خط متروی اصفهان و خمینی‌شهر را هر چه سریع‌تر به اتمام برسد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار