محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در دیدار نوروزی با کارکنان رادیو این رسانه را رسانه ای ایده پرداز و تأثیر گذار بر دیگر رسانه ها برشمرد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

و به نقل از روابط عمومی صدا، محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در دیدار نوروزی با خانواده رادیو که متشکل از مدیران و کارکنان معاونت صدا بود و در استودیوی شماره 8 ساختمان شهدا برگزار شد ضمن تبریک سال نو به کارکنان صف و ستاد رادیو و تقدیر از تلاشهای بی شائبه آنها در سال 90 اظهار داشت : خداوند متعال به میهن عزیزمان لطف کرده است که آغاز هر سال در آن با بهار و شکفتن طبیعت تقارن می یابد و به تعبیری ما در آغاز هر سال شاهد یک معجزه بزرگ الهی هستیم به این صورت که طبیعت مرده و در خواب با تحولی که در زمان صورت می پذیرد شاداب می شود و امیدواریم این شادابی در جان و روح ما ایرانیان نیز شکل یافته و استمرار یابد .

صوفی تصریح کرد : سال 90 برای رسانه و بویژه رادیو سال خوبی بود و وقتی که می خواهیم ارزیابی از سال 90 را به عنوان یک سال خوب برای رادیو تحلیل کنیم باید به یک سال قبل از آن برگردیم و اسفند 90 را با اسفندماه 89 بسنجیم و عملکردمان را با برنامه ها و پیش بینی های مد نظر مقایسه کنیم .

معاون صدا در ادامه ضمن اشاره به این که یک نگاه علمی بر اداره امور رادیو حاکم است در توضیح آن افزود: نگاه علمی یعنی این که آینده را پیش بینی کنیم و بدانیم که در کجا هستیم و باید به کجا برسیم، بنابراین اسفندماه سال 90 را با برنامه های مد نظر گرفته شده می سنجیم و می بینیم که به بخش زیادی از آرزوهای اداریمان دست یافته ایم.

وی در خصوص ویژگیهای سال 90 برای رادیو تشریح کرد: برقراری نظم ، انضباط، تحرک، پویایی، وجدان کاری و تعصب در بخشهای صف و ستاد مشهود بود و برنامه های رادیو رشد کمی و کیفی خوبی داشته است.

وی وجود رفاقت ، صمیمت، همکاری، برای یکدیگر خیر و خوبی خواستن، وجود شادابی و طراوت در مجموعه کارکنان رادیو را که در طی سالیان متمادی در بین آنها برقرار است را از دیگر دستاوردهای مهم این رسانه برشمرد و در ادامه افزود: در هر جامعه ای و در هر سطحی از آن چه در خانواده به عنوان یک جامعه کوچک و چه در سازمان به عنوان یک نهاد بزرگتر وجود رضایتمندی ، شادابی و طراوت جزء رموز موفقیت است که در رادیو شاهد آن هستیم و سرعت، دقت ، و احساس مسئولیت در این رسانه بالاست و ما در جاهای مختلف آن را می بینیم.

معاون صدا تصریح کرد: رادیو در بهمن و اسفندماه سال 90 دو حادثه بزرگ را پشت سر گذاشت که یکی از آنها نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری دهه فجر بود و دیدیم که همه همکاران رادیو بویژه برنامه سازان با یک نگاه ملی به این دو واقعه نگریستند و ما بهترین برنامه های دهه فجر و بهترین برنامه ها را برای انتخابات سال 90 داشتیم .

صوفی برنامه ریزی ، نظارت، احساس مسئولیت را به عنوان ویژگی های کارکنان رادیو در سال 90 دانست و اظهار امیدواری کرد که همین منش در سالهای آتی و بویژه سال 91 ادامه یابد.

وی در جمع کارکنان و مدیران رادیو عنوان داشت: برنامه های عیدانه و شاد رادیو برای نوروز 91 از 25 اسفندماه سال 90 آغاز شد و تا 14 فروردین 91 ادامه یافت و ما در همه حوزه ها شاهد افزایش کمیت و کیفیت بوده ایم و پخش برنامه های طنز، نمایش، مسابقه ، گفتگو، مشاعره، ارتباط با استانها، و پوشش رسانه ای کاروان های راهیان نور به عنوان یک تکلیف ملی، میهنی و دینی از دیگر نقاط عطف فعالیت رادیو در این ایام بود که حقاً باید گفت که رادیو در این ایام خوش درخشید.

صوفی در ادامه افزود: مجموعاً برنامه های امسال رادیو در ایام نوروز نسبت به سالهای گذشته متمایز، برجسته و ویژه بود و این مرهون تلاشهای شما کارکنان رادیو است.

معاون صدا تصریح کرد: رادیو در سال 91 می خواهد نسبت به گذشته خیزها و گام های موثر دیگری بر دارد.

وی در خصوص مسئولیت های فردی و رسانه ای کارکنان رادیو در قبال نام گذاری سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی اظهار کرد: در قبال نام گذاری امسال باید 2 کار را انجام دهیم یکی به عنوان فرد که باید از تولیدات داخلی استفاده و حمایت کنیم و مزایای استفاده از تولید ملی را عنوان و بر ایجاد رونق اقتصادی در کشور تأکید کنیم که این باعث عزت و سربلندی ایرانی خواهد بود و در بعد رسانه ای هم باید به معرفی کالای ملی، سرمایه گذاری و ارزش دادن به سرمایه گذاری بپردازیم تا سرمایه گذاری تبدیل به یک ارزش شود و در این راستا باید به معرفی کالاهای خوب و کارخانجات خوب ، آدمهای کارآفرین اهتمام کنیم .

معاون صدا در خصوص اولویت امسال رادیو عنوان داشت : شعار سال گذشته رادیو« تعالی سازمانی و کارآمدی نیروی سازمانی» بود که به بهترین وجه این شعار اجرا شد و امسال هم شعار رادیو
« ایده های نو و تحول در محتوا » است چون رادیو رسانه ای ایده پرداز است و افتخار گذشته آن بویژه در سالهای اخیر این است که خیلی از رسانه ها از ایده های رادیو در برنامه های خود استفاده کرده اند .

صوفی در خصوص برنامه سازی رادیو در سال 91 تصریح کرد: باید برنامه های رادیو در ابعاد کمی از قبیل عنوان، تعداد، ریتم ، سرعت برنامه ها تندتر شوند و همچنین در بخش کیفی نیز تحول در محتوا صورت پذیرد که این منجر به بهبود در کیفیت خواهد شد.

وی برنامه های در پیش روی رادیو را برگزاری مراسم سالگرد تأسیس رادیو و برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی صدا برشمرد و تصریح کرد : انشاءالله قرار است دوازدهمین جشنواره بین المللی صدا مفصل تر از گذشته برگزار شود و افراد بیشتری از رادیو در آن حضور یابند و این جشنواره تبدیل به یک کارگاه آموزشی شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار