معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با اجرای برنامه‌های زیاد برای کاهش مشکلات پرستاران در استان، میزان رضایت پرستاران بسیار بیشتر از گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، جلال پورقاسم در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز پرستار برگزار شد، اظهار داشت: به منظور کمبود پرستار در کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان استخدام نیروی جدید پرستاری در اولویت کاری مدیریت علوم پزشکی استان است.

وی با بیان اینکه کمبود پرستار در تحلیل نیروی پرستاران بسیار اثرگذار است اظهار امیدواری کرد با استخدام نیروهای جدید این مشکل تا حد زیادی برطرف شود.

وی اضافه کرد: با تامین نیروی جدید و ارائه مزایای مناسب به پرستاران این مشکلات تا حد زیادی در آینده در استان برطرف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: کار پرستاران مکمل فعالیت پزشکان در تمام زمینه‌هاست و این اهمیت کار پرستاری را می‌رساند که باید به همین میزان اهمیت به پرستاران نیز در جامعه ارزش گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: رنگ و بوی انسانیت در عملکرد پرستاران نمود بارزی دارد و این قشر زحمتکش در جامعه با وجود کاستی‌ها هیچگاه در انجام وظایف خود کم نگذاشته‌اند.

پورقاسم تصریح کرد: کار پرستاری یک کار بسیار سخت است و فقط دانش نیست بلکه یک هنر است و ما نباید به این هنر به عنوان شغل بنگریم بلکه پرستاری مقامی مافوق شغل است.

وی با اشاره به اجرای قانون ارتقای بهره‌وری گفت: علت تصویب قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران، تقلیل ساعت‌های کاری پرستاران بود تا آنها بتوانند یک شغل بدون دغدغه داشته باشند و خدمات کیفی بهتری را به بیماران ارائه کنند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.