مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در نوروز امسال ورود فرهنگیان به مراکز اسکان این اداره کل 22 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛محمد حسین امین جعفری با پایان یافتن فعالیت ستاد های اسکان نوروزی 91 اظهار داشت: با افزایش سفرهای نوروزی در کشور در تعطیلات نوروزی ستاد های اسکان فرهنگیان قم نیز توانست با استفاده از تمامی ظرفیت ها ی موجود، مسافرین فرهنگی و غیر فرهنگی را به خوبی پذیرش کندکه رشد 22 در صدی این مسافرین گواه خوبی بر عملکرد مثبت و قابل قبول تلاشگران این عرصه است.

وی افزود: در تعطیلات نوروز نزدیک به 300 هزار نفر روزمسافر در قالب 64 هزار و 708خانوار در ستاد های اسکان فرهنگیان اقامت داشتند.

برگزاری مسابقه آشنایی با امامزادگان و اماکن زیارتی و تاریخی استان قم دربین مسافران ،تشکیل کتابخانه زائر در پایگاه های پذیرش و تعدادی از مدارس مجری طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشادر تعدادی از مدارس، تهیه نعداد قابل توجهی قرآن ، نهج البلاغه و مفاتیح ، بروشورهای آشنایی با قم و استفتائات برای استفاده و مطالعه زائرین در مدارس ، توزیع بیش ار 5000جلد کتاب با موضوعات مختلف و 3000بسته فرهنگی با موضوع ایثار و مقاومت ،سرگرمی ، پازل ، صفحه بازی ، CDانیمیشن ، توزیع تقویم در بین مهمانان ، راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی در پایگاه های پذیرش از جمله اقدامات فرهنگی این ستاد بود. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.