تقويت و رشد تئاتر كودك و نوجوان در شهرستان هاي مختلف هدف اصلي و اولويت ما به منظور توليد يك اثر مطلوب در جشنواره است.

شهرام كرمي نويسنده و كارگردان تئاتر در گفتگو با

خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران

و در خصوص برنامه ريزي هاي مربوط به جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان گفت: فراخوان جشنواره اين دوره با اندكي تغيير در برخي از بخش ها اعلام شد و اكنون در حال برنامه ريزي هستيم.

وي افزود: اولويت فعاليت كنوني ما در حوزه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان مربوط به تئاتر شهرستان ها و تقويت آن است.

كرمي با اشاره به اين كه جشنواره از 17 مهر آغاز مي شود، تصريح كرد: سعي داريم با تقويت اين آثار نتيجه مطلوبي از لحاظ توليدي و از سوي شهرستان ها در جشنواره داشته باشيم.

اين كارگردان ادامه داد: اين اقدام را با شهر همدان و با تشكيل كانون تئاتر كودك آغاز كرديم كه به شهرهاي ديگر نيز خواهيم رسيد.

كرمي در خصوص نگارش جديدش بيان كرد: "پوتين هاي عمو بابا" موضوعي جنگي و دفاع مقدس دارد كه پس از نمايشنامه ديگر هيچ كه موضوعي اجتماعي داشت به اين ژانر پرداختم.

اين نويسنده اظهار داشت: در اصل هر نويسنده متن را براي به صحنه بردن مي‌نويسد اما اين كه پس از اتمام نمايشنامه تا چه حد شرايط كار كردن وجود داشته باشد بسيار مهم است.

وي افزود: موضوع جنگ بسيار غني و پرمحتوا است و از لحاظ تاريخي مي‌تواند سرچشمه آثار مختلف باشد اين مسئله دليل اصلي من براي پرداخت به موضوع دفاع مقدس نمايشنامه بود.

كرمي در خصوص موضوع اين اثر گفت: "پوتين هاي عمو بابا" داستان يك سرباز عازم جبهه است كه پس از رفتن و گذشت زماني طولاني برنمي‌گردد و كسي از آن خبري ندارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار