مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینكه در سفر دوم هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد 30 میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری و بازسازی بافت قدیمی شهر دهدشت اختصاص یافت، گفت: وزارت مسكن و شهرسازی تاكنون در این زمینه به تعهدش عمل نكرده است.

علیرضا ایزدی  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از یاسوج افزود: از این میزان اعتبار 20 میلیارد ریال باید از سهم استانی پرداخت می شد و 10 میلیارد ریال دیگر را نیز باید توسط وزارت مسكن و شهرسازی سابقرداخت می شد كه تاكنون این موضوع صورت نگرفته است.
وی با تاكید بر اینكه برای تملك بافت قدیمی شهر دهدشت (بلاد شاپور) 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، بیان كرد: در صورت پرداخت این هزینه مالكیت این آثار باستانی دوران صفویه به اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری كهگیلویه و بویراحمد تعلق می گیرد.
ایزدی اظهار داشت: مسولان این وزارتخانه معتقدند كمك های این وزارتخانه به بافت های فرسوده تعلق می گیرد و شهر قدیمی دهدشت بافت فرسوده محسوب نمی شود و به همین دلیل از پرداخت آن خودداری می كنند .
وی عنوان كرد: برای حفاظت از بافت قدیمی شهر دهدشت و جلوگیری از ورود انسان و احشام به این اثر باستانی دیواری به طول 220 كیلومتر اطراف آن از هفته آینده احداث می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.