مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال ورود مسافران و گردشگران نوروزی از داخل و خارج كشور به این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبر نگاران زاهدان،  حسنعلی شهركی افزود: مقصد مسافران نوروزی بیشتر به شهرستانهای چابهار و زاهدان بوده است.

وی اظهار داشت: اسكان گردشگران نوروزی نیز در واحدهای اقامتی تجهیز شده در سراسر سیستان و بلوچستان در مقایسه با پارسال 77 درصد افزایش یافت.
وی یادآور شد: ظرفیت اسكان مهمانان نوروزی در واحدهای اقامتی از قبیل هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها، كمپ ها، مهمانسراهای ادارات، خوابگاههای دانشجویی و مدارس در منطقه به ازای هر روز 53 هزار و 208 نفر بوده است.
شهركی اظهار داشت: 440 منطقه گردشگری اعم آثار باستانی و تاریخی و جاذبه های طبیعی سیستان و بلوچستان پذیرای مهمانان و گردشگران بود.
وی افزود: بازدید گردشگران از اماكن تاریخی و جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال تذكرات همكاران ستاد دایمی تسهیلات سفر سیستان و بلوچستان به واحدهای خدماتی بین راهی و داخل شهرها در مقایسه با نوروز سال قبل 27 درصد كاهش داشته است.
وی بیان كرد: نوروز امسال هیچ شكایتی از سوی مسافران نسبت به خدمات رسانی واحدهای خدماتی و دستگاههای اجرایی مسوول در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.