دانشگاه های علوم پزشکی به طور جدی با مجمع خیرین سلامت کشور همکاری می کنند و روسای دانشگاه ها از فعال ترین نیروهای این مجمع هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سيدرضا نيري دبير كل مجمع خيرين سلامت كشور در نشست كه امروز 15 فروردین برگزار شد، گفت: مجمع خیرین سلامت کشور با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها، مشارکت های مردمی و هدایت کمک ها به اولویت های ملی در حوزه سلامت تشکیل شده است.
وی در ادامه افزود: هم اکنون دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور در مجمع خیرین و روسای دانشگاه ها به عنوان فعال ترین نیروهای مجمع همکاری می کنند که هم اکنون 112 شعبه از مجمع خیرین را ایجاد کرده ایم که با استقبال پرشور مسئولین و مردم روبرو شده است که 4 هزار عضو هئیت امنا در سطح کشور و 20 هزار خیر در این مجمع عضویت دارند.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه از اوایل سال آینده مقدمات پیشگیری قبل از درمان را آغاز خواهیم کرد، تصریح کرد: به طور کلی طی سال های 1389 و قبل، افزون بر 8970 میلیارد ریال توسط مردم خیر و نیکوکار جهت اموری از قبیل احداث بیمارستان، درمانگاه، مرکز بهداشت، خانه بهداشت، اورژانس، توسعه وتکمیل وبازسازی مراکز مذکور و همچنین تامین زمین، لوازم تجهیزات پزشکی، غیر پزشکی تأمین آمبولانس و وسائل نقلیه، فعالیت های فرهنگی و ... پرداخت و هزینه شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: از مجموع مبلغ 8970 میلیارد ریال 60/84 درصد صرف احداث، تکمیل، توسعه وبازسازی تعداد 716 واحد درمانی شامل 63 بیمارستان، 58 درمانگاه، 132 مرکز بهداشتی، 113 خانه بهداشت، 65 واحد اورژنس و موارد دیگر شده است.
نیری به تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی اهدایی خیرین اشاره کرد و گفت: طی سال های 89 و سالهای 1388 و قبل تعداد 8435 قلم لوازم و تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی به ارزش 380 میلیارد توسط مردم خیر جهت واحدهای درمانی اهدا شده که شامل 65 دستگاه آمبولانس، 3352 قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، 5018 قلم لوازم و تجهیزات غیر پزشکی است.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه با بیان اینکه هم اکنون خیریه ها از انسجام خوبی برخوردار نیستند، بیان کرد: خیرین سعی می کنند بیشتر برای استان خود هزینه کنند این در حالی است که برخی استانها از کمک های خیرین اشباع شده درحالی که برخی استان ها به شدت نیازمند کمک خیرین درحوزه سلامت هستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور در نظر دارد پیشگیری قبل از درمان را با کمک آموزش و پرورش در مدارس و با عنوان یاوران سلامت تشکیل دهد که در مدرسه ای با ایجاد هئیت مدیره در راستای سلامت دانش آموزان وخانواده ها گام برداریم وهمچنین باشگاه سالمندان را برای راحتی و سلامت آنان تاسیس کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: خیرین از آغاز فعالیت مجمع خیرین سلامت کشور به فرمان رهبر معظم انقلاب تا پایان سال 89، 900 میلیارد تومان به حوزه سلامت کشور کمک کردند و پیش بینی می شود این مبلغ به بیش از 1000 میلیارد تومان تا پایان سال 90 برسد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار