يك پژوهشگر مسائل تاريخي گفت: بي بي سي فارسي با انتشار نام‌هايي چون كوروش و زرتشت به عنوان شخصيت‌هاي برتر ايران، قصد دارد به گونه‌اي مسلمان را در برابر زرتشتيان قرار داده و خط شقاق و اختلاف را در ايران پايه‌گذاري كند.

قاسم تبريزي پژوهشگر تاريخ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام اخير بي بي سي فارسي مبني بر انتشار نام کوروش به عنوان بزرگترين شخصيت ايران زمين اظهار داشت: بي بي سي يك تشكيلات خبري است كه زير نظر دستگاه اطلاعاتي انگليس فعاليت مي‌كند.


وي ادامه داد: علي‌رغم ادعاي مستقل بودن اين رسانه از سوي مديران آن، بي بي سي در راستاي اهداف سيستم اطلاعاتي انگليس گام بر مي‌دارد.


اين پژوهشگر با اشاره به اينكه بي بي سي در زمان طاغوت، عمدتا مدافع رژيم پهلوي بود، تصريح كرد: كينه و عداوت انگليسي‌ها پس از انقلاب، نسبت به ايران كاملا مشخص است و بي بي سي، به جريان سازي و ايجاد جنگ رواني عليه كشورمان پرداخته است لذا نبايد به مطالب آنها به عنوان مطلبي علمي و تحليلي نگريست.


تبريزي به رويكرد سلطه‌جويانه انگليس نسبت به كشورمان اشاره كرد و ضمن يادآوري دخالت هاي مخرب و گاه و بيگاه عناصر انگليسي از ادوار گذشته تا كنون اظهار داشت: بي بي سي با انتشار نام‌هايي چون كوروش و زرتشت به عنوان شخصيت‌هاي برتر ايران، قصد دارد به گونه‌اي مسلمان را در برابر زرتشتي قرار داده و خط شقاق و اختلاف را در ايران پايه‌گذاري كند.


وي با بيان اينكه هر شخصيتي در زمان خودش مطرح است افزود: شخصيت كوروش در جاي خود محترم و محفوظ است؛ اما الگوي ما در حكومت اسلامي پيامبر اکرم(ص) در مدينه حضرت اميرالمومنين علي(ع) است و من معتقدم ادعاي بي بي سي مبني بر اينكه ايرانيان در يك نظرسنجي، اقدام به انتخاب شخصيت‌هاي برتر ايران كرده اند ادعاي صحيحي نيست.


تبريزي با يادآوري تلاش برخي افراد در داخل كشور براي مطرح كردن مكتب ايراني، خاطرنشان كرد: شخصيت‌هاي حقوقي و سياستمداران كشور بايد جايگاه خود را در نظر بگيرند و هر حرفي را به زبان نياورند. چرا كه صحبت از مكتب "ايراني" به معني "نه" گفتن به اسلام است در حالي كه جمهوري اسلامي يعني در بر گرفتن همه ارزش ها که مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله جوادي آملي و ديگر بزرگان در اين زمينه بسيار صحبت کرده اند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار