مصرف بي رويه استامينوفن به كبد آسيب وارد كرده و به همين دليل بايد زماني از استامينوفن استفاده كنيم كه واقعا تب داشته باشيم.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي؛  مصرف بيش از حد دارمشكلاتي را به همراه دارد و اگر دارو كمتر از مقدار تجويز شده هم مصرف شود مانع از اثر بخشي دارو مي شود.

بنابراين گزارش، آسپرين جزء داروهايي است كه بايد از خانه ها حذف شود خصوصا مصرف خودسرانه آن در ارتباط با اطفال كاملا بايد قطع شود به خاطر اينكه آسپرين مي تواند براي اطفال يك سري عوارض مغزي جدي كه منجر به مرگ مي شود، داشته باشد.

بر اساس اين گزارش، مصرف آنتي بيوتيك و آموكسي سيلين نيز بايد حتما راس زمان مشخص مصرف شود و حداقل طول دوره درمان براي بيماري ها يك هفته است اما با نظر پزشك گاهي زمان بيشتري نياز است. بنابراين مصرف يكي دو روزه آموكسي سيلين به صورت خود سرانه نه تنها دردي را دوا نمي كند بلكه مقاومت دارويي هم ايجاد مي كند.

اين گزارش مي افزايد، بعضي از آنتي بيوتيك ها مي تواند همراه با حساسيت هاي شديد باشد از جمله پني سيلين از آنتي بيوتيك هايي است كه زياد مصرف مي شود ولي پني سيلين تحت هيچ شرايطي نبايد در خانه ها و جاهايي كه امكانات وجود ندارد تزريق شود چراكه حساسيتي كه اين دارو ايجاد مي كند آنقدر شديد است كه مي تواند به راحتي منجر به مرگ شود خصوصا اگر امكانات لازم در اختيار نباشد.

بر پايه اين گزارش، عدم شناخت مردم از دارو از مهم ترين دلايل مصرف غير منطقي دارو است و به طور كلي 10 درصد افرادي كه به مصرف غيرمنطقي دارو مي پردازند، عوارض شديد دارويي را تجربه مي كنند و اين عوارض بيشتر بر روي پوست، تنفس و قلب ظاهر مي شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار