رييس هيات پارلماني جمهوري اسلامي ايران با ادواردو سكاندي، معاون رييس‌جمهور اوگاندا ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، در اين ديدار حشمت‌‌الله فلاحت‌پيشه، رييس گروه پارلماني بين‌المجالس ايران كه به منظور شركت در نشست‌هاي مختلف اجلاس 126 مجمع اتحاديه بين‌المجالس جهاني (IPU) در كامپالا به سر مي‌برد، با اشاره به روابط دو كشور گفت: بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اوگاندا يك رابطه دوستانه بر پايه احترام و منافع متقابل برقرار است.

وي افزود: بايد تلاش كرد امكان گسترش هر چه بيشتر روابط و همكاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف سياسي، پارلماني، اقتصادي و تجاري و همچنين سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك فراهم گردد.

فلاحت‌پيشه در بخش ديگري از سخنان خود القاي تهديد اتمي از سوي ايران را يك توطئه حساب شده از سوي آمريكا و غرب دانست و افزود: ايران همكاري‌هاي شفاف خود در زمينه‌ انرژي صلح‌آميز هسته‌يي را همچنان ادامه خواهد داد.

در ادامه اين ديدار نيز ادواردو سكاندي روابط دو كشور جمهوري اوگاندا و جمهوري اسلامي ايران را خوب و دوستانه خواند و گفت: توسعه روابط با كشور مهم و بزرگ جمهوري اسلامي ايران براي اوگاندا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي افزود: اوگاندا آمادگي كامل دارد در بخش‌هاي كشاورزي، صنعتي، انرژي، دارويي و پزشكي پذايري تجارب ارزشمند و سرمايه‌گذاري بخش‌هاي دولتي و خصوصي ايران باشد.

معاون رييس‌جمهور اوگاندا، در ادامه با اشاره به موقعيت استراتژيك جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه اظهار كرد: نقش مثبت ايران در منطقه‌ي بسيار مهم خاورميانه بر كسي پوشيده نيست و اين كشور برنامه هسته‌يي خود را در مقاصد علمي، فني و صنعتي به صورت كاملا صلح‌آميز پيگيري مي‌كند.

معاون رييس‌جمهور اوگاندا در پايان سخنان خود خواستار حمايت هر چه بيشتر مجلس شوراي اسلامي از توسعه مناسبات فيمابين در زمينه‌هاي مختلف مورد نياز شد.

گفتني است ذوالقدر، زماني، دهقاني و فاطمه آجرلو از ديگر اعضاي هيات اعزامي در اين ديدار حضور داشتند.

/س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار