معاون غذا و داروي دانشگاه، با اشاره به اهميت سهم نيروي انساني در عرصه توليد كشور، يكي از بزرگترين اقدامات دانشگاه علوم پزشكي تهران را تربيت افراد متخصص عنوان كرد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دكتر شمس اردكاني، معاون غذا و داروي دانشگاه، با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: فلسفه وجودي نامگذاري سالها، ايجاد چراغ راهنما و شاخصي براي جهت گيري هاي دستگاههاي مختلف كشور است.

وی افزود: با نامگذاري و اختصاص شعار ملي براي سالهاي مختلف، تمامي كشور به سوي جهتي كه توسط رهبر معظم انقلاب معين شده است، سوق پيدا مي كند.

دكتر شمس اردكاني چشمگيرترين تحولات پس از انقلاب را مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دانست و افزود:‌ در حال حاضر ثمرات اين تحولات قابل مشاهده است و در اين بين دانشگاه بزرگ علوم پزشكي تهران با تلالو ويژه در عرصه هاي آموزش، پژوهش و ارائه خدمات از جايگاهي خاص برخوردار است.

وي با بيان آن كه توسعه پايدار و ماندگار كشور در گرو تحقق شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني است، گفت: به هيچ وجه توسعه ماندگار نخواهيم داشت، مگر آن كه توليد ملي داشته باشيم و توليد ملي حاصل كار و سرمايه ايراني است.

دكتر شمس اردكاني عرصه توليد را منقسم به دو بعد نرم افزاري و سخت افزاري دانست و افزود:‌ يكي از عمده ترين توليدات نرم افزاري كشورمان توليد علم در دانشگاهها است و خوشبختانه دانشگاه تهران در طول سالهاي متمادي بدون وجود رقيب نزديك، رتبه نخست را به خود اختصاص داده كه اين موفقيت حاصل كار اساتيد و كاركنان دانشگاهها مي باشد.

وي با اشاره به توليدات دانشگاه در بعد نرم افزاري گفت: در دانشگاه توليد نرم افزاري اين مساله، پشتيباني نرم افزاري، توليد نيروي انساني متخصص و ايجاد سيستم هاي دانا محور در عرصه هاي آموزش، پژوهش و ارائه خدمات بهداشتي درماني است.

دكتر شمس اردكاني ضمن بيان توليدات سخت افزاري دانشگاه گفت: توليدات سخت افزاري دانشگاه كه از عملكردها حمايت كند و راهبردهاي نيروي انساني را تقويت كند، شامل اقداماتي است كه در عرصه هاي مختلف به انجام رسيده است مانند طراحي و توليد دستگاه ايراني توزيع كننده شربت متادون، دستگاه توزيع كننده دارو در بخش هاي بيمارستان و دستگاه سنجش نبض بر اساس مباني طب سنتي.

وي در پايان با اشاره به وظايف دانشگاه در قبال تحقق شعار امسال به عنوان يكي از الزامات نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: دانشگاه علوم پزشكي تهران در جهت تحقق اين شعار به عنوان شعاري برتر و به عنوان وظيفه اي ستادي و اجرايي به تربيت نيروي انساني متخصص و توليد سخت افزارهايي در عرصه هاي آموزش، پژوهش و ارائه خدمات براي پيشبرد عمليات نيروي انساني مورد نظر خواهد پرداخت./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار