نخستین کنگره سراسری شعر ام‌البنین (س) در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نیمایی، شعر سپید، ترانه و بخش ویژه مادران وهمسران جانباز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نخستین کنگره سراسری شعر ام البنین (س) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

این کنگره برای نخستین بار بر آن است که با پرداختن به شخصیت و زندگی حضرت ام‌البنین(ع) با فراهم آوردن امکان آفرینش آثار ارزنده ادبی در این زمینه که مورد استقبال ارادتمندان به خاندان پاک وحی نیز قرار خواهد گرفت به سهم خویش به ساحت مقدس آن بانوی بزرگوار ادای دین کرده باشد. همچنین با الهام از شخصیت آن حضرت بخش ویژه‌ای نیز برای تکریم از همسران و مادران عظیم شان جانبازان در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، توجه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آئینی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره مادران و همسران جانبازان به عنوان اسطوره‌های صبر و مقاومت و تولید و ارایه آثار ارزشمند فرهنگی در حوزه ادبیات عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این کنگره هستند.

این کنگره در بخش‌های؛ شعر کلاسیک، شعر نیمایی، شعر سپید، ترانه و بخش ویژه مادران وهمسران جانباز (ارسال اثر در این بخش برای تمامی آثار آزاد است) برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار روز 31 فروردین ماه سال جاری تعیین شده است و مراسم اختتامیه روز 16 اردیبهشت همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی پستی دبیرخانه به آدرس تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان شهید مطهری شمالی، کوی مروارید، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهران، دبیرخانه کنگره شعر حضرت ام البنین (س) و یا به نشانی پست الکترونیک : Tehran@farhang.gov.ir ارسال کنند.

به نفر اول هر بخش مبلغ یک میلیون تومان، به نفر دوم مبلغ 700 هزار تومان و به نفر سوم هر بخش مبلغ 500 هزار تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

حضرت «فاطمه بنی حضام» (ع) که به واسطه پسران ارجمندش به «ام البنین» (ع) ملقب شده‌اند، همسر گرامی امیرالمومنین حضرت علی (ع) هستند و چهار فرزندشان از جمله حضرت ابوالفضل عباس (ع) در روز عاشورا در رکاب سیدالشهدا(ع) به شرف شهادت نایل شدند.

این بانوی بزرگوار خواهر لبید از شاعران نامدار صدر اسلام است و خود نیز دارای ذوق و قریحه ادبی بوده و در شمار نخستین کسانی است که در خصوص واقعه عاشورا شعر سروده و در این اشعار به بیان حقایق و روشنگری پرداخته است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار