معاون آموزش متوسطه گفت: پيشرفت كشور در گرو توسعه هنرستان ها و رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ابراهيم سحر خيز با اشاره به اين كه پيشرفت كشور در توسعه هنرستان ها و گسترش رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش است بيان داشت: معتقدم وزارت آموزش و پرورش نقش مهم و اساسي در تربيت نخبگان و آموزش نيروي انساني دارد.
معاون آموزش متوسطه ضمن اشاره به رشد 40 درصدي طرح شهاب در مدارس دولتي افزود: شناسايي و هدايت دانش آموزان برتر در مدارس بدون جا به جايي دانش آموزان و تلاش در جهت افزايش سطح ملي آن از برنامه هاي اين طرح است.
وي با تاكيد بر اين كه طرح شهاب در حال حاضر در اصفهان و چند استان ديگر به صورت آزمايشي در حال اجراست، خاطر نشان كرد: برنامه ريزي ها بايد به آموزش و هرم شغلي به شكلي هماهنگ نگاه كنيم چرا كه در هرم شغلي كشور كاردان فني و نيروي تكنسين يك امر ضروري است.
ابراهيم سحر خيز در ادامه با تاكيد بر توسعه رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش افزود: هدايت دانش آموزان به سمت رشته هاي كاردانش و فني و حرفه اي به منظور تربيت نيروي مستعد و متخصص جهت ورود به بازار كار و رفع معضل بيكاري ضروري است.
وي در ادامه از وجود 2 كتاب (كار و فن آوري) (تفكر و آموزش) در پايه ششم خبر داد و تاكيد كرد: اگر به دنبال تفكر خلاق و پويا در مدارس هستيم بايد هوشمند سازي را جدي بگيريم چرا كه با وجود بحث هوشمند سازي مدارس مي توان تحول پايداري ايجاد نمود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار