يک مطالعه جديد حاکي از رشد هشدار گونه سرطان پوست در کشور آمريکاست. رشدي که تا حد زيادي به استفاده روز افزون از دستگاه هاي سولاريوم مرتبط است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بر اساس مطالعه اي که روز دوشنبه منتشر شد آمار ابتلا به سرطان پوست در دهه هاي اخير افزايش هشدار دهنده‌اي در بين افراد زير چهل سال در آمريکا داشته است.
اين مطالعه خاطر نشان مي کند اين پديده تا حد زيادي با استفاده روز افزون از دستگاه هاي سولاريوم براي برنزه کردن پوست به ويژه از سوي زنان، مرتبط است.
گروهي از متخصصان پوست در آمريکا به سرپرستي دکتر جري بريور، آمار بيماران هجده تا سي و نه سال را که در فاصله سال هاي هزار و نهصد و هفتاد تا دو هزار و نه براي نخستين بار ملانوم (يک نوع سرطان پوست) در آنها تشخيص داده شد، مورد مطالعه قرار دادند.
آنها دريافتند که در اين دوره، ابتلا به سرطان پوست در بين زنان هشت برابر و در بين مردان چهار برابر افزايش پيدا کرده است.
اين محققان خاطر نشان کردند در طول زندگي، خطر ملانوم در بين مردان بسيار بيشتر از زنان است اما در بين افراد بزرگسال و نوجوان قضيه برعکس است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مطالعه اي که به تازگي انجام شد نشان مي دهد که افرادي که مرتب از دستگاه هاي برنزه کردن پوست استفاده مي کنند هفتاد و چهار درصد بيشتر با خطر ابتلا به ملانوم مواجهند./ط

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار