مكاتبات وزارت جهاد كشاورزي در خصوص واردات ميوه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شفاف نبود و اين عدم شفافيت باعث بروز مشكلاتي شد.

احمد علي كيخا نايب رئيس كميسيون كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود:‌در آخرين پيگيريهاي صورت گرفته در خصوص واردات ميوه وزارت جهاد كشاورزي مكلف شد تا ميزان توليد را مشخص و مجوز را براي واردات صادر كند.

وي ادامه داد: طبق بررسي در نامه اي كه وزارت جهاد كشاورزي در خصوص واردات ميوه به وزارت صنعت معدن تجارت ارسال كرده بود و بر طبق مدارك ارائه شده و تفاسير متعدد،شفاف نبودن مکاتبات وزارت جهاد كشاورزي بود و همين باعث مشكلات در واردات شد كه طبق قانون با هماهنگي ها نسبت به شفاف بودن واردات اقدام شد.

وي تصريح كرد: بايد نامه وزارت جهاد كشاورزي شفاف و در خصوص نياز كشور ، نوع محصول  توضيح داده شود و همه موضوعها در نامه به طور واضح مشخص شود.

كيخا افزود: دو وزارت خانه بايد با هم هماهنگ عمل كنند و تاريخ واردات ميوه مشخص شود زيرا برخي تشريفات گمركي باعث تاخير ورود ميوه به كشور در زمان توليد داخل مي شود كه با اصلاح و زمان بندي مشخص نه تنها مانع ترخيص ميوه از گمرك نشود بلكه وارد كننده و توليد كنندگان متضرر نشوند.

نماينده مردم در مجلس خاطر نشان كرد: مشكلات اخير ابهام واردات ميوه از سوي وزارت جهاد كشاورزي بوده كه با اصلاح و شفاف سازي، وظايف هر دو وزارتخانه مشخص مي شود و اميدواريم كه اين مشكل ديگر رخ ندهد./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار