افرادي كه زمينه فاميلي واريس دارند در انتخاب شغل دقت كنند تا از مبتلا شدن به آن پيشگر شود.

دكتر عباس رباني، متخصص عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: واريس يك بيماري سياه رگي است و اين بيماري در نقاط مختلف بدن امكان وقوع دارد.
آنچه در نظر هست واريس اندام تحتاني واريس پا است. وريدهايي كه خون را برمي گردانند اگر قطر و طول آنها از مقدار لازم بيشتر و پيچ در پيچ بشوند نشانه هاي يك واريس اند.
وي عنوان كرد: خود واريس به دو نوع اوليه و ثانويه تقسيم مي شود. در واريس نوع اول چند دليل وجود دارد كه عمده ترين علت آن سابقه فاميلي است كه جداره رگها و دريچه هاي لانه كبوتري در سياه رگهاي اين افراد با مشكل مواجه اند و موجب مي شود كه خون به تدريج در رگ بماند و رگ افزايش حجم پيدا كند و در خانم ها به دليل جنسيت و هورمون هاي زنانه كه بر روي جداره رگ ها تاثير مي گذارد باعث واريس مي شود و شغل هايي كه شخص مجبور به زياد سرپا ايستادن هست اين ايستادن زياد موجب سكون بيش اندازه خون در پا مي شود و امكان مبتلا شدن به واريس را در فرد افزايش مي دهد.
در نوع ثانويه: بيماري هايي كه موجب لخته شدن خون در ساه رگ اصلي اندام كه در عمق وسط عضلات مي شوند خون از آن عبور نمي كند و به سمت سطح بدن منحرف مي شود و باعث ايجاد واريس مي شود.
وي در پايان خاطر نشان كرد: عوارض و خطر اين نوع نسبت به نوع اوليه بيشتر است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار