روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشت رقابت انتخاباتي آمريکا دو نفره شده و اکنون اوباما در برابر رامني قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی این روزنامه امریکایی، در حال حاضر رقابت انتخاباتی در امریکا به یک رقابت دو نفره بین میت رامنی، نامزد حزب جمهوریخواه و باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی و نامزد نهایی حزب دموکرات تبدیل می شود.

شانس میت رامنی برای انتخاب شدن به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه هر روز افزایش می یابد و وی در حال سازماندهی مجدد مبارزات انتخاباتی خود به گونه ای است که با باراک اوباما به رقابت بپردازد.

زمانی که رامنی پس از جلب حمایت جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا و سناتور مارکو روبیو موفق شد حمایت جورج اچ دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق امریکا (بوش پدر) و پل رایان، رئیس کمیته بودجه مجلس نمایندگان را نیز به دست آورد، میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا به سی ان بی سی گفت، کاملا مشخص است که نامزدی رامنی نهایی شده است.

میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست روز جمعه تاکید کرد دیدگاه های وی و باراک اوباما در مورد امریکا کاملا متفاوت است. وی در سخنانش بیش از هر چیز بر مسایل اقتصادی تکیه کرد.

وی با اشاره به افزایش میزان بیکاری، گسترش فقر و دیگر مشکلات جامعه گفت، اوباما مسبب بروز بحران اقتصادی نبود اما به طور قطع وی نتوانست روند بهبود اوضاع را به خوبی هدایت کند.

رامنی افزود، برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم میزان بدهی ملی امریکا بیش از کل تولید ناخالص کشور است.

در پاسخ به اظهارات رامنی، لیز اسمیت، سخنگوی انتخاباتی اوباما گفت: میت رامنی در سخنانش نکات کلیدی در مورد پیشرفت های اقتصادی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما شاهد آن بوده ایم را نادیده گرفته است.

اوباما تاکنون به طور مستقیم به اتهاماتی که رامنی بر ضد وی مطرح می کند، پاسخ نداده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار