طلای جشنواره اکسپوز اسلوونی در بین 185 عکس برگزیده به ‌عکاس اصفهانی رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛سیامک تراکمه‎زاده  از کسب مدال طلای جشنواره اکسپوز اسلوونی توسط یکی از اعضای کانون عکس اصفهان خبر داد و بیان داشت: جشنواره اکسپوز اسلوونی 2011 در حالی به کار خود پایان داد که حامل خبرهای خوبی برای کانون عکس اصفهان و همچنین هنرمندان و هنردوستان اصفهانی بود.
وی افزود: در این جشنواره یک مدال طلا، یک دیپلم افتخار و 48 اثر برگزیده از کانون عکس اصفهان، صفحه‎ای دیگر بر افتخارات کانون عکس اصفهان اضافه کرد.
مدیرخانه عکاسان اصفهان بیان داشت: در این جشنواره که تحت گواهی فیاپ و انجمن عکاسان آمریکا برگزار شد، یک هزار و 179 عکاس، تعداد 11هزار و 579 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که از این بین تعداد 76 عکس به عنوان عکس‎های برتر معرفی شدند و 2هزار و 740 عکس که معادل 24 درصد کل عکس‌های رسیده بود، نیز توانست لقب عکس‎های برگزیده را به خود اختصاص دهد تا برای القاب فیاپ از آنها استفاده شود.
وی با بیان اینکه تیم کانون عکس اصفهان در مجموع با یک مدال طلا، یک دیپلم افتخار و 47 اثر برگزیده حضوری موفق در این جشنواره داشت، گفت: کانون عکس اصفهان نیز با 23 عکاس و 185 عکس در این جشنواره شرکت داشت که مریم ظهیری مهر توانست مدال طلای «اتحادیه عکاسان اسلوونی» که به سومین عکس برتر در هر بخش داده می‎شود را با اثر گذر زمان از آن خود کند و محمدرضا مومنی نیز توانست دیپلم افتخار انجمن عکاسان آمریکا را با عکسی به نام گودال به دست بیاورد.
یکی دیگر از اعضای کانون عکس اصفهان که در بسیاری از جشنواره‎های جهانی حضوری فعال داشته است، در مورد بی‎مهری مسئولان به هنرمندان عکاس اصفهانی گفت: تاکنون در مراسم‎هایی که پس از پیروز شدن در مسابقات جهانی داشته‎ایم از مسئولان اصفهان دعوت به عمل آورده‎ایم، اما هیچکدام دعوت ما را نپذیرفتند و به نوعی ما را مورد بی‎مهری خود قرار دادند.
اصغر صامتی افزود: بسیاری از هنرمندان ما بدون هیچ چشم داشتی و با کم‌ترین امکانات هنرآفرینی می‌کنند، هنرمندانی که بسیاری از مردم هنوز هنر آنها را یک هنر حاشیه‎ای می‎دانند و ارزش کافی برای آن قائل نیستند، در صورتی که این هنر ارزشمند ثبت کننده تمام خاطره‎ها و ارزش‎ها است که در دوره‎های متعدد و در فراز و نشیب‎هایی که در ایران اسلامی گذشته، همیشه پای ثابت بوده و به خوبی دین خود را به ایران و ایرانی ادا کرده است.
وی در ادامه بیان داشت: هنرمندان عکاس که با اندک بودجه خود افتخارات و ارزش‎های ایران اسلامی و ایرانیان غیور را در دنیا ماندگار می‎کنند و خود اکنون در بی‎توجهی فراوان و در انتظار یک خدا قوت کوچک از مسئولان هستند تا انرژی مضاعفی برای خدمت به کشورشان به دست بیاورند.
اعضای کانون عکس اصفهان اضافه کرد: کانون عکس اصفهان در چندین سال گذشته همیشه در رتبه نخست بوده است و دور از ذهن نیست که هنر عکاسی در جهان در آینده‎ای نزدیک به اسم اصفهانی‎ها شناخته می‌شود، به همین دلیل ما انتظار داریم مسئولان نیز گوشه چشمی به این هنرمندان داشته باشند، اما افسوس از روزی که هزاران چشم، چشم پوشی می‎کنند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.