مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا)، گفت: با رعايت نكات طراحي معماري منطبق با اقليم در ساختمان ها و استفاده از روش هاي بهينه سازي مي توان 7 ميليارد دلار در مصرف انرژي ساختمان صرفه جويي كرد.

سعيد مهذب ترابي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس تحقيقات انجام گرفته، پنجره ها با 7.4 درصد بيشترين ميزان تلفات انرژي را در يك ساختمان به خود اختصاص مي دهد.

وي با بيان اينكه ديوارهاي خارجي و تعويض هوا به ترتيب 1.23 و 3.19 درصد از تلفات انرژي را در ساختمان به خود اختصاص مي دهد، افزود: 10.4 درصد از تلفات انرژي در يك ساختمان مربوط به كف و 5.6 درصد ديگر مربوط به سقف است.

مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران، تاكيد كرد: شرايط جغرافيايي و اقليمي در ميزان مصرف انرژي تاثيرگذار است كه با رعايت نكات طراحي معماري منطبق با اقليم در ساختمان ها، حداقل 30 تا 40 درصد در مصرف انرژي ساختمان ها كاهش مي يابد.

وي ادامه داد: با بهره گيري از الگوها و معماري سنتي در كشور، گام موثري در بهينه سازي مصرف انرژي در بخش ساختمان صورت مي گيرد.

مهذب ترابي با اشاره به اينكه پتانسيل صرفه جويي 17 ميليارد دلاري در مصرف انرژي بخش هاي ساختمان، حمل و نقل و صنعت وجود دارد، خاطرنشان كرد: در بخش ساختمان مي توان با استفاد از روش هاي بهينه سازي تا 7 ميليارد دلار در مصرف انرژي صرفه جويي كرد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.