اقتصاددان انگلیسی درباره خطر افزایش قیمت نفت برای اقتصاد غرب هشدار داد و گفت: اين امر سبب رکود اقتصاد جهاني مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ باب پارکر گفت: توجه جهانی به مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ادامه دارد. دولت اسپانیا برای کاهش دادن کسری بودجه اش برنامه هایی را مدنظر دارد و روز گذشته نیز اعلام کرد که چگونه می خواهد کسری بودجه اش را از هشت ممیز سه دهم درصد به پنج ممیز سه دهم درصد برساند.

وي اضافه کرد: اگر اسپانیا بتواند به این هدف برسد به شدت کسری بودجه اش را کاهش خواهد داد. البته این اقدام تاثیرات اقتصادی بسیار شدید خواهد داشت. واقعیت این است که اقتصاد اسپانیا مشکلات ساختاری بسیار جدی دارد. باید شبکه بانکی این کشور به صورت اساسی اصلاح شود. حباب مسکن و زمین در اسپانیا ترکیده است و آثار آن همچنان در اقتصاد اسپانیا مشهود است. با این اوصاف، به نظر می رسد اقتصاد اسپانیا چندین سال دشوار را پیش روی خود دارد.

باب پارکر در ادامه افزود: دولت اسپانیا قصد دارد سی و پنج میلیارد دلار بودجه اش را کاهش بدهد تا بتواند برای رسیدن به هدف کاهش کسری بودجه خود گام بردارد. گامهایی که اسپانیا در این مسیر برمی دارد درست است اما گامهایی کوچک به شمار می رود. مشکل اقتصادی اسپانیا با کشورهایی همانند یونان یا ایسلند متفاوت است. اقتصاد اسپانیا بسیار بزرگ است و در نتیجه کمک اتحادیه اروپا به آن بسیار دشوار است. در این میان باید به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز توجه داشت که می تواند اقتصاد غرب را دچار رکود کند. اگر قیمت نفت به بشکه ای یکصد و چهل دلار برسد، اقتصاد جهانی دچار رکود خواهد شد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار