عوامل مانند انواع بيماري هاي گوارشي وعفوني و ده درصد مصرف برخي داروها موجب بروز بيماري اسهال مي شود.

دكتر امير حسين فقيهي، متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر مدت زمان اسهالي در فرد سه هفته طول بكشد نوع بيماري حاد نام دارد و زمان دو تا چهار هفته پايدار و بيشتر از اين زمان مزمن نام دارد.
وي ادامه داد علائم اسهال به دو شكل خود را نشان مي دهد مانند دل درد، تب، دفع مدفوع كم حجم خوني، عوامل عفوني كه به مخاط روده آسيب مي رسانند و وجود ميكروبها و ويروسها باعث بوجود آمدن عفونت هاي آبكي همراه با تهوع و استفراغ مي شود و در اين مرحله درمان بيماري توسط دارو ضرورتي ندارد ولي در نوع مزمنش علت اسهال وجود عواملي مانند بيماري هاي روده اي، اختلالات سيستم حركتي دستگاه گوارشي و خوردن شربت لاكتولوز و مصرف مواد قندي موجب اسهال مي شود.
دكتر فقيهي در مورد درمان اسهال گفت: درمان اين نوع بيماري بستگي به علت وضعيت باليني فرد دارد و فقط اسهال هاي اپيدميك مانند زماني كه بيماري وبا شيوع پيدا كرده و به دليل تشخيص ندادن به موقع ممكن است فرد دچار مرگ و مير شود.
وي همچنين تاكيد كرد: خود سرانه به مصرف داروها و برخي مواد غذايي به درمان خود نپردازيد و به ميزان لازم نمك و آب مصرف كنيد و از ميوه هاي شسته شده و سبزي هاي بهداشتي و ضد عفوني شده استفاده كنيد.
از تماس مستقيم با افرادي كه دچار بيماري هاي ويروسي هستند بپرهيزيد و از مواد شوينده كاملا بهداشتي براي ضد عفوني كردن سرويس هاي بهداشتي و حمام و نقاطي كه سطح بدن با آن در تماس است استفاده كنيد و چون مصرف برخي غذاها مي تواند براي اين افراد خطرناك باشد و اين افراد مي تواند با خوردن آب ميوه هاي طبيعي بدون قند كه حاوي پتاسيم است و مصرف لبنياتي مانند ماست آب لازم براي بدن را مي توان تامين كرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار