سياوش طهمورث بازيگر سينما، تئاتر، تلويزيون و كارگردان تئاتر با سابقه اي 40 ساله، در ايفاگري نقش هاي منفي بسيار موفق است.

به گزارش

خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران

، سياوش طهمورث كه نام اصلي او حسن طهمورث نيا است بازيگر تئاتر، سينما، تلويزيون در سال 1325 و در شهر تهران به دنيا آمد، وي فعاليت در تئاتر را با فارغ التحصيلي در سال 1350 آغاز كرد.

وي در رشته هاي هنرهاي دراماتيك تحصيل كرد و شروع فعاليت سينمايي اش به عنوان بازيگر از سال 1363 بود.
از فيلم هايي كه او به عنوان بازيگر در آن ها حضور داشته مي توان به "اين ترانه عاشقانه نيست" به كارگرداني رحمان رضايي در سال 84، "رستگاري در هشت و بيست دقيقه" به كارگرداني سيروس الوند در سال 83، "فراري" به كارگرداني رضا جعفري در سال 81، "مسافر ري" به كارگرداني داود ميرباقري در سال 79، "چشمهايش" به كارگرداني فرامرز قريبيان در سال 78، "اجاره نشين ها" به كارگرداني داريوش مهرجويي در سال 65، "تشكيلات" به كارگرداني منوچهر وحيدي در سال 65، "كنار بركه ها" به كارگرداني يدالله نوعصري در سال 65، "آن سفر كرده" به كارگرداني "احمد نيك آذر" در سال 62 اشاره كرد.

همچنين وي در فيلم هايي چون "كيميا و خاك" در سال 87، "تسويه حساب" در سال 86، "راه طي شده" در سال 84، و "خانه اي در شن" در سال 82 نيز ايفاي نقش كرده است.

سياوش طهمورث، همان طور كه بسياري از مخاطبان سينما، تئاتر و تلويزيون نيز همين عقيده را دارند بيشتر ايفاگر نقش هاي منفي است و شايد به نوعي اين گونه نقش هاي بيشتر به او مي خورد.

اما بازي او را در نقش هايي مثبت نيز ديده ايم كه خوب از پس آن ها برآمده اما در ايفاي نقش هاي منفي بهتر و جذاب تر ظاهر مي شود.

هيچ گاه نمي توانيم بازي ديدني و ماندگار او را در سريال زير تيغ اثر محمدرضا هنرمند فراموش كنيم كه آن نيز يكي از همان نقش هاي منفي است.

طهمورث در عرصه تئاتر نيز فعاليت هاي زيادي داشته كه از آن ها مي توان به كارگرداني آثار "پنهان" و "اينك يحيي" ، "روياهاي رام نشده"، "سوگ سياوش"، "معركه در معركه" و "بعضي وقتا خوب كه آدم چشماشو ببنده" اشاره كرد كه نمايش آخري را كه از آن نام برديم، آخرين و جديدترين اثري است كه به كارگرداني او به صحنه رفته است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار