محمدحسين حاجلو در گفتگو با
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگارانافزود: در بيش از 888 مركز علمي كاربردي كشور بيش از 470 هزار دانشجو در حال تحصيل هستند و ما به دنبال اين هستيم كه هر وزارتخانه داراي يك موسسه علمي كاربردي باشد.
وي افزود: اميدواريم تا پايان برنامه پنجم توسعه بيش از يك هزار و 500 دانشگاه جامع علمي كاربردي و 900 هزار دانشجو به عنوان كارآفرين داشته باشيم.
مشاور عالي رياست سازمان فني و حرفه اي كشور خاطر نشان كرد: مردم با مهارت آموزي قادر خواهند بودند در جهت اشتغالزايي و كارآفرين شدن قدم بردارند براي همين ترويج فرهنگ مهارتي در جامعه امري اجتناب ناپذير است.
آقايي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان كهگيلويه و بويراحمد هم از ارايه حدود 50 هزار نفر ساعت آموزش به عشاير در اين استان خبر داد و اظهار داشت: جامعه عشايري از دير باز همواره نقش موثر و تعيين كننده اي در مسائل اقتصادي و اجتماعي كشور داشته و بدون شناخت عميق از خصوصيات ويژه اين قشر، برنامه ريزي دراز مدت و خدمات رساني روزمره موفق نخواهد بود.
آقايي تأكيد كرد: مراكز آموزش فني وحرفه اي گزينه اي مناسب براي آموزش عشاير در عرصه هاي مختلف بوده و سبب ارتقاي كيفيت محصولات اين قشر و درآمد زايي مناسب در ساير زمينه ها است.
در ادامه زين آبادي، سرپرست دفتر پژوهش و برنامه ريزي سازمان فني و حرفه اي با اشاره به برگزاري دومين جلسه شوراي پژوهش سازمان آموزش فني و حرفه اي اظهار داشت: اين جلسه با حضور اعضاي درون سازماني و برون سازماني برگزار شد.
وي افزود: اهداف اصلي برگزاري اين جلسه بررسي اولويت هاي پژوهشي سازمان، بررسي عناوين طرح هاي پژوهش ملي داستاني، سفارش مقاله براي فصلنامه علمي،ترويجي مهارت آموزي است.
سرپرست دفتر پژوهش و برنامه ريزي سازمان فني و حرفه اي با اشاره به مصوبات اين جلسه خاطر نشان كرد: ابلاغ مجموعه آئين نامه ها و برنامه هاي پژوهشي، ارايه پيشنهاد 12 اولويت سازماني توسط اعضا و ارايه در جلسه بعدي به شورا، مذاكره با كارشناسان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در خصوص نحوه اخذ كد ملي و موضوعات مرتبط با طرح هاي پژوهشي، دعوت از 2 نفر از مديران استاني در جلسات شورا و دعوت از افراد با تخصص هاي مختلف در كميته پژوهش استان و همانند شوراي پژوهش سازمان از مصوبات اين جلسه بودند./ز