مقامات دولتی بلغارستان اعلام کردند ، این کشور از ساخت دومین نیروگاه برق هسته ای خود منصرف شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ "ولادیسلاو گورانف" معاون وزیر دارایی بلغارستان گفت : طرح احداث نیروگاه برق هسته ای 2000 مگاواتی بلن که در سال 2005 میلادی به تصویب رسید لغو می شود . 

 

بر اساس این گزارش ، شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه یکسال بعد مناقصه احداث این نیروگاه را برنده شد ولی پس از به روی کار آمدن حزب جی ای آر بی (حزب حاکم) در بلغارستان در سال 2009میلادی این طرح مسکوت ماند.
 

روسیه یکی از راکتورهای این نیروگاه را ساخته است که قرار است در نیروگاه کوژلودوی تنها نیروگاه برق هسته ای بلغارستان- نصب شود . قرار است "دلیان دوبرف " وزیر اقتصاد، انرژی و گردشگری بلغارستان فردا پنجشنبه به روسیه برود تا مسئولان مسکو را از این تصمیم مطلع کند.
 

نیروگاه کوژلودوی در ساحل رودخانه دانوب و در 200 کیلومتری شمال شهر صوفیه پایتخت این کشور واقع شده است . این نیروگاه 2000 مگاواتی مهمترین مرکز تولید برق بلغارستان به شمار می رود و یک سوم برق مورد نیاز این کشور را تولید می کند.
 

این نیروگاه  همچنین 6 راکتور دارد ولی تنها از دو راکتور 1000 مگاواتی آن بهره برداری می شود . 4 رئاکتور دیگر این نیروگاه در سال 2002 و 2006 میلادی در چارچوب شروط اتحادیه اروپا برای پیوستن این کشور به جمع کشورهای آن از شبکه سراسری برق بلغارستان خارج شدند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار