پاپ شانزدهم رهبر کاتولیک‌های جهان که در کوبا به سر می‌برد قرار است با رهبر سابق کوبا دیدار کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ پاپ شانزدهم بعد از حضور در آرامگاه کشته‌شدگان کوبا سفرش به این کشور را پایان می‌دهد. همچنین قرار است وی دیداری با "فیدل کاسترو" رهبر سابق کوبا داشته باشد.

 

بر اساس این گزارش ،واتیکان پیش از این اعلام کرده بود رهبر مسیحیان جهان با "فیدل کاسترو "  دیدار می‌کند ، اما تأیید " کاسترو " به منزله پایانی بر گمانه‌زنی‌های بسیاری بود که تردید داشتند دیدار 14 سال پیش وی با " ژان پل " فقید تکرار شود. " کاسترو"  روز گذشته اعلام کرد از ملاقات با پاپ بسیار خوشحال خواهد شد .

 

رهبر سابق کوبا در خصوص این دیدار گفت: همان‌طور که پیشتر از ژان پل دوم استقبال کردم با اشتیاق به استقبال عالیجناب پاپ شانزدهم می‌روم ، مردی که تماس با کودکان و فقرا در او حس محبت برانگیخت . به همین خاطر بود که تصمیم گرفتم از وی درخواست کنم در دقایقی از پرمشغله‌ترین ساعات کاری او با او ملاقات کنم.

 

لازم به ذکر است ، پاپ بندیکت شانزدهم بعد از سفر به مکزیک، روز دوشنبه ۲۶ مارس برای سفری 3 روزه وارد کوبا شد و مورد استقبال "رائول کاسترو" رئیس جمهوری کوبا و رهبر حزب کمونیست واقع شد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار