در ديدار نوروزي رئيس كل دادگستري استان فارس و شهرداري شيراز مسائل و مشكلات شهري و راه كارهاي قانوني برخورد با ديوار نويسي و تبليغات نامتعارف درسطح شهر، تكديگري و گسترش حاشيه نشيني بررسي شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي دادگستري فارس، در اين نشست خدائيان رئيس كل دادگستري فارس ضمن تبريك سال جديد و تقدير از تلاش مجموعه فعال شهرداري شيراز و برنامه ريزي درجهت ميزباني خوب شهر مقدس شيراز از زائران حريمن احمدي و محمدي و مسافران نوروزي گفت: مديريت شهري در كلان شهر شيراز كه در ايام نوروز ميزبان بيش از 5 ميليون مسافر نوروزي است، كاري دقيق و دشوار و طاقت فرسا است كه به حمدالله با حضور نيروهاي ارزشمند به خوبي مديريت شده است.


 

وي با تأكيد بر اين كه يكي از مهمترين عوامل جذب گردشگر، زيباسازي شهري است افزود: متأسفانه تبليغات نامتعارف، ديوارنويسي و برچسب هاي تبليغاتي چهره زيباسازي شهري را مخدوش كرده است.كه لازم است نيروي انتظامي و شهرداري با كمك ساير سازمان هاي مسئول با اشخاص حقيقي و حقوقي كه با ديوارنويستي خساراتي را به مردم وارد نموده و چهره شهر را زشت مي كنند، برخورد قانوني شود.


خدائيان همچنين با اشاره به معضل تكدي گري درشهر شيراز گفت: تكدي گري جرم است و علاوه بر آن بلحاظ توريستي بودن شهر شيراز براي مردم با فرهنگ اين شهر و استان جنبه حيثيتي دارد كه بايستي نسبت به جمع آوري آنان اقدام شود و با كساني كه تمكن مالي داشته و با اين وصف بعنوان يك منبع كسب و درآمد تكدي گري كرده و يا افرادي آنها را اجير مي كند برخورد قانوني شود.

 

وي افزود: افراد مستمند نيز بايد به موسسات حمايتي معرفي و تحت پوشش قرار گيرند.


رئيس شوراي قضايي استان همچنين ساخت و سازهاي غيرمجاز درحاشيه شهر شيراز را مشكل ساز دانست و افزود: اين قبيل ساخت و سازها، حاشيه نشيني را گسترش داده و درآينده اين شهر را با مشكل مواجه خواهند ساخت كه مناطق مختلف شهرداري بايد با اين پديده قاطعانه برخورد نموده و دادگستري استان نيز همكاري لازم را خواهد داشت.


خدائيان همچنين حفظ باغات و فضاي سبز در شيراز را ضروري دانسته و تأكيد كرد: بايستي در تغيير كاربري ها به شكلي عمل شود كه باغات تخريب و به ساختمان تبديل نشوند.


در ادامه علي پاك فطرت شهردار شيراز نيز به بيان اقدامات قانوني انجام شده در راستاي مقابله با ديوارنويسي و تبليغات نامتعارف، حاشيه نشيني شهري وتكدي گري پرداخت و خواستار همكاري و حمايت قانوني دستگاه قضايي شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار