معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه ايران آمادگي كامل دارد تا روابط خود با تركيه را به صورت همه جانبه ارتقاء دهد، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي ارتقاء سطح مناسبات و گسترش همكاري‌هاي دوجانبه و بين المللي با تركيه قائل نيست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا رحيمي بعد از ظهر امروز در ديدار رجب طيب اردوغان با اشاره به روابط مستحكم و برادرانه دو كشور اظهار داشت: تركيه از جايگاه ويژه‌اي در ميان مردم و مسوولين جمهوري اسلامي ايران برخوردار است كه اين موضوع ايجاب مي كند روابط ميان دو كشور به طور روزافزون گسترش پيدا كند.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه با تاكيد بر لزوم گسترش روابط به معناي واقعي و در تمامي زمينه ها ميان تهران - آنکارا، گفت: دو کشور بايد تلاش كنند موانع موجود در مسير ارتقاء‌سطح روابط برداشته و با هماهنگي يكديگر براي تحقق هدف گذاري صورت گرفته در مبادلات تجاري تلاش كنند.
رحيمي ضرورت بسترسازي براي رسيدن سطح مبادلات دو كشور به 30 ميليارد دلار را مورد تاكيد قرار داد و افزود: در حال حاضر شرايط بسيار مناسبي براي ارتقاء سطح مناسبات و گسترش مبادلات اقتصادي و تجاري در دو كشور وجود دارد و بايد از تمام ظرفيت ها در اين مسير بهرگيري کنيم.

رجب طيب اردوغان نيز در اين ديدار دوجانبه با تبريك برگزاري موفقيت آميز انتخابات مجلس شوراي اسلامي در ايران خواستار گسترش سطح همكاري هاي ايران و ترکيه در تمامي بخش‌ها شد و بر ضرورت ارتقا سطح مناسبات دوجانبه و بين المللي ميان دو کشورتاکيد کرد.

نخست وزير تركيه افزود: دو كشور بايد تلاش كنند گسترش حجم مبادلات اقتصادي و تجاري فراتر از گفتگوها و در عمل اتفاق بيفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار