انتخاب اسباب بازی مناسب می تواند تاخیر در رشد کودک سندرم داون را کاهش داده و موجب ارتقا سلامت وی شود.

آذین زرنانی کارشناس مهندسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین عمل تربیتی و پرورشی در همه حیطه های رشد اجتماعی، عاطفی، ذهنی و جسمی به ویژه برای تامین بهداشت روانی کودک سندرم داون، بازی بوده که باعث افزایش مهارت جسمی حرکتی و تقویت سیستم عصبی این افراد می گردد.

وی افزود: بازی کردن اصلی ترین راه پیشگیری از اختلالات هیجانی و رفتاری در کودکان سندرم داون است که می تواند یک نوع تجربه رقابت برای این کودکان بوده و پذیرش پیروزی و شکست را به آنها آموزش دهد.

زرنانی با بیان اینکه اسباب بازی ها محرک خوبی در اوایل دوران کودکی برای بیماران سندرم داون محسوب می شوند اظهار داشت: تحقیقات نشان داده که میزان تاخیر رشد در کودکان سندرم داون ثابت نیست و با مداخله به موقع و انجام طیف گسترده ای از فعالیت های تحریک کننده می توان این تاخیر را به مقدار زیادی کاهش داد.

این کارشناس خاطر نشان کرد: بنابراین توصیه می شود برای کودکان سندرم داون اسباب بازی هایی را انتخاب کنیم تا خود را بهتر شناخته اعتماد به نفسشان را افزایش داده و باعث شود در بازی با کودکان دیگر موفق تر عمل کرده و قدرت شناسایی آنها را بالا ببرد./عط

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار