مهمترین دستاوردهای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال 1390

پذیرش دانشجو در رشته های جدید توانبخشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تاسیس شعبه های بین الملل از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال گذشته است.

سید علی حسینی معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال های اخیر بر تربیت نیروهای متخصص انسانی و گسترش رشته های علوم توانبخشی و رفاه اجتماعی تمرکز کرده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در سال 90 موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد رشته های پرستاری سالمندی، شنوایی شناسی و دوره های دکتری تخصصی پژوهشی در مراکز تحقیقات ژنتیک، توانبخشی اعصاب اطفال، سو مصرف و وابستگی به مواد و مشاوره توانبخشی از شورای گسترش آموزش پزشکی برای اولین بار در کشور شده است.

حسینی اخذ مجوز تاسیس شعبه بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تهران و نوشهر را از دیگر دستاوردهای این مرکز در سال گذشته دانست و گفت: امیدواریم که در سال جاری بتوانیم پذیرش دانشجو در شعبه های بین المللی دانشگاه را آغاز نماییم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در سال 90 چند تفاهم نامه علمی در خصوص استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی اعضای هیئت علمی در جهت تاسیس و راه اندازی دانشکده توانبخشی میان این دانشگاه و دانشگاه های علوم پزشکی اراک، کاشان، مازندران و زاهدان نیز به امضا رسید.

وی افزود: در راستای این تفاهم نامه، دانشگاه های ذکر شده در رشته های توانبخشی مانند کار درمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو داشته و از امکانات فیزیکی، آزمایشگاهی و بیمارستانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای آموزش رشته های مرتبط با توانبخشی استفاده خواهند نمود.

حسینی خاطر نشان کرد: انتخاب این مرکز به عنوان دانشگاه علوم پزشکی نمونه در حوزه آموزش های سو مصرف مواد از سوی مرکز تحقیقات دانشگاه از وزارت بهداشت و نیز آغاز به کار مرکز رشد فناوری تجهیزات توانبخشی از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال گذشته بوده است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار