در حالي كه خريد آنلاين كالا و خدمات از با ارزشترين خدماتي است كه بر روي اينترنت ارائه مي شود اما هنوز نگاه كارشناسانه و دقيقي بر روي اين نوع فروشگاه ها انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران دكتر عبداله عبدي كارشناس فناوري اطلاعات با اشاره به اينكه در بحث فروشگاههاي اينترنتي دو رويكرد وجود دارد كه يكسري شناخته شده هستند كه بيشتر در خصوص فروشگاههاي خارجي مانند ebay و آمازون است كه مردم آنها را مي‌شناسند و بحث ديگر در خصوص فروشگاههايي است كه هيچ چيزي به عنوان مجوز براي شناخته شدن ندارند گفت: اخيراً در معاونت فناوري اطلاعات و توسعه تجارت الكترونيك وزارت بازرگاني بحث هايي مبني بر دادن مجوز به فروشگاههاي اينترنتي مطرح شده است اما هنوز نگاه خيلي كارشناسانه و دقيقي بر روي اين موضوع انجام نشده است.

وي با بيان اينكه در راه اندازي فروشگاههاي سنتي بروكراسي هاي اداري به مراتب كمتر از راه اندازي فروشگاه اينترنتي است اذعان داشت: مبحثي به نام سيستم فروش مبتني بر بازاريابي شبكه اي مطرح شده كه حركت خوبي براي جايگزيني شركت هاي هرمي به شكلي قانوني است كه مجوز صادر مي كنند براي شركت هايي كه تمايل دارند به شيوه بازاريابي كالاهاي خود را به فروش برسانند.

اين كارشناس فناوري اطلاعات تاكيد كرد: بايد با همكاري بانك مركزي و وزارت بازرگاني اين باور در مردم بوجود آمد كه نسبت به خريدهاي اينترنتي اطمينان پيدا كنند كه اين امر نيز با تحقق امضاي ديجيتالي ممكن است و بايد يك گواهي نامه وجود داشته باشد تا شركت هاي مورد تائيد با دريافت اعتبار نامه و برند دريافت خود اقدام به فروش محصولات كنند.

دكتر عبدي تصريح كرد: بايد در اين زمينه فرهنگسازي لازم انجام شود و فروشگاههاي تخصصي فروش محصولات مانند لب تاب و موبايل و غيره راه اندازي شود كه اين امر وظيفه بخش خصوصي است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: با وجود تمامي معضلات موجود تنها راه ممكن براي انجام يك خريد مطمئن اينترنتي تحقيق است و اگر يك فروشگاه اينترنتي از آرم هايي كه توسط بعضي ارگان ها براي اعتبار يك وب سايت به آن اعطا مي‌كنند استفاده كرده و حتماً اعتبار آن را سنجيده تا از جعلي نبودن آن اطمينان حاصل كنند./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار