به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حريم راه آهن قم، پل ميثم و ايستگاه محمديه از جمله پروژه هايي بودند كه مورد بازديد علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي، عبدالعلي صاحب محمدي معاون وزير و مدير عامل راه آهن، موسي پور استاندار قم و جمعي از مديران راه آهن قرار گرفت.
براساس اين گزارش هم اكنون راه آهن جمهوري اسلامي ايران فعاليت هايي را در خصوص اتصال محور گار مانوري قم- ساقه آغاز كرده است كه اين مسير در حال حاضر با 16 كيلومتر زيرسازي، 7850 متر ريل گذاري، 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
همچنين مسير ديگري كه در حال احداث است مسير گارمانوري قم- سپر رستم است كه اين مسير نيز در حال حاضر با 28.5 كيلومتر زيرسازي و 4100 متر ريل گذاري، 83 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
همچنين در محور گارمانوري قم- قم نيز 62 درصد پيشرفت فيزيكي و 7.5 كيلومتر زيرسازي خط صورت گرفته است.
گفتني است: با بهره برداري از محور گارمانوري قم – ساقه قطارهاي باري محورهاي جنوب و اراك ديگر وارد شهر قم نخواهند شد.
از دستاوردهاي اين بازديد نيز مي توان به تصميمات صورت گرفته در راستاي بهينه سازي مسير، روشنايي و توسعه سالن ايستگاه مسافري محمديه اشاره كرد./ک