معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اعلام کرد: برنامه تکمیل تامین آب سالم و بهداشتی آحاد جامعه طی برنامه پنجم، از جمعیت تحت پوشش آب شرب در شهرها به 100 درصد و روستاها به 92 درصد آغاز شد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛ محمدرضا عطارزاده گفت: با 2 برابر شدن توسعه سالانه شبکه های آبیاری و زهکشی، گام نخست رسیدن به 4/3 میلیون هکتار تحت پوشش قرار گرفتن اراضی برداشته شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در یادداشتی به مناسبت روز جهانی آب، قدردانی خبرگان جهان از موفقیت های متخصصان صنعت آب ایران را افتخاری دیگر برای نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

عطارزاده با اعلام اینکه یکی از محورهای اصلی استقلال کشور تامین امنیت غذایی و به تبع آن تامین آب مورد نیاز کشاورزی است، افزود: در حال حاضر حدود 88 میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود.

وی تاکید کرد: با همت و تلاش خدمتگزاران آب کشور در سال 90 که مزین به نام جهاد اقتصادی بود، ضمن برگزاری جشن خودکفایی صنعت سدسازی، با بهره برداری از سد عظیم کارون 4 و آبگیری سد بزرگ خاکی گتوند، در مجموع 12 میلیارد مترمکعب حجم مخازن جدید بر (بهره برداری و یا آبگیری) به ظرفیت کشور اضافه شد و همچنین 1000 مگاوات برق آبی در مدار تولید قرار گرفت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، گفت: به بهره برداری رسیدن طرح های بزرگ آبرسانی از جمله طرح آبرسانی به قم و طرح آبرسانی به اراک، برنامه تکمیل تامین آب سالم و بهداشتی آحاد جامعه طی برنامه پنجم از جمعیت تحت پوشش آب شرب در شهرها به 100 درصد و روستاها به 92 درصد آغاز شد.

عطارزاده در پایان سخنانش، افزود: با به بهره برداری رسیدن 18 تصفیه خانه فاضلاب، گام موثری در پوشش فاضلاب کلیه شهرها برداشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار