بهترین راهکار کنترل آلاینده های صنعت آبکاری کاهش مقدار پساب تولیدی از طریق بازیافت فلزات از فاضلاب است.

واحد کیانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی محیط زیست دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: دراغلب موارد به علت اینکه بعضي کارگاه ها به صورت کارگاه های کوچکی در سطح شهرها وجود دارند از نظر مسئولان بهداشت و دیگر مراجع به دورند به همین دلیل آلودگی های زیادی در اثر فعالیتهای ناشی از آنها وارد محیط زیست می شود.

وی با بیان اینکه آلاینده های صنعت آبکاری به دو دسته کلی فلزات سنگین و املاح سمی تقسیم می شوند افزود: سمی ترین آلاینده های صنایع آبکاری سیانیدها و کروم ها هستند.

کیانی تصریح کرد: حذف سیانید از طریق رسوب دادن آنها به شکل سیانید آهن و از بین بردن به طریق اکسیداسیون امکان پذیر است و حذف کروم هم از طریق احیای کروم شش ظرفیتی به کروم سه ظرفیتی به وسیله سولفات فرو و دی اکسید گوگرد صورت می گیرد.

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی محیط زیست دانشگاه تهران اظهار داشت: بهترین کنترل آلاینده های این صنعت کاهش مقدار پساب تولیدی است که با طولانی كردن دوره سیکل استفاده از حمامهای آبکشی ساکن و بازیافت فلزات سنگین از فاضلاب می توان مقدار پسابهای تولید شده را کاهش داد و در نتیجه در مصرف انرژی در حد مطلوبی صرفه جویی کرد./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار