در سال 1390، 9 دستاورد علمي پژوهشي صورت گرفته كه راه اندازي شبكه علمي شاعا يكي از مهمترين اين دستاوردها است.

محمد مهدي نژاد نوري معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: پرتاب موفقيت آميز ماهواره رصد و نويد علم و صنعت، كسب مقام اول علمي منطقه و كسب مقام 17 در سطح جهان كسب مقام اول در بحث نانو فناوري و كسب مقام 12 فناوري نانو در سطح جهان از لحاظ توليد علم، راه اندازي شبكه علمي شاعا كشور از جمله دستاوردهاي مهم در سال 1390 به شمار مي‌آيد.

وي افزود: ثبت 40 طرح كلان ملي با هزينه 2500 ميليارد تومان كه ظرف 3 تا 5 سال آينده چهره كشور را از نظر فناوري تغيير مي‌دهد از ديگر دستاوردهاي علمي پژوهشي در سال 90 به شمار مي‌آيد.

مهدي نژاد به بحث فناوري در زمينه هاي مختلف از جمله كشاورزي، سلامت و پزشكي اشاره كرد و گفت: اعلام و معرفي فناوري در بحث كشاورزي از جمله نهال هاي سازگار با محيط زيست و رونمايي در بخش سلامت و پزشكي از نانو داروهاي ضد سرطان از جمله ديگر دستاوردهاي علمي و پژوهشي به شمار مي‌آيد.

وي در نهايت اظهار داشت: تاسيس 7 پژوهشگاه دانشگاهي براي تقويت علم و صنعت در دانشگاه و جهش علم و صنعت با عقد قرارداد 250 ميليارد توماني از ديگر دستاوردهاي سال 90 به شمار مي‌آيد.

در سال 91 تعداد شركت هاي دانش بنيان در پاركهاي علم و فناوري افزايش مي يابد.

مهدي نژاد نوري در خصوص برنامه هاي پيش رو در سال 91 گفت: اجراي قانون دانش بنيان افزايش تعداد پژوهشهاي دانشگاهي افزايش تعامل دانشگاه و صنعت، اجراي 4 پروژه طرح كلان ملي، افزايش شركتهاي دانش بنيان در پاركها و مراكز رشد از جمله برنامه هاي موثر علمي، پژوهشي در سال 91 به شمار مي‌‌آيد.

وي افزود: همچنين ارتقا كيفيت فعاليت هاي پژوهشي و درگير كردن اعضاي هيئت علمي در فعاليت هاي پژوهشي، افزايش ظرفيت دكتري پژوهش محور و تهيه و تصويب آئين نامه دكتري پژوهش محور از ديگر برنامه هاي سال 91 به شمار مي‌آيد/عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار