منطقه العواميه عربستان شاهد تظاهرات گسترده مردم عليه رژيم آل سعود بود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، منطقه العوامیه عربستان شاهد تظاهرات اعتراض آمیز بود.

شیعیان این منطقه در اعتراض به بازداشت محمد صالح الزنادی از فعالان سیاسی دست به راهپیمایی گسترده ای زدند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند.

مقامات عربستانی همچنان در پاسخ با شیعیان منطقه الشرقیه عربستان که خواهان رفع تبعیض هستند از زبان زور بهره می جویند.

مساله "محمد صالح الزنادی" فعال سیاسی مورد اهتمام مردم منطقه عوامیه عربستان قرار گرفته و مردم با مشارکت شیخ نمر النمر امام جماعت این منطقه اقدام به برگزاری راهپیمایی گسترده ای کردند.

راهپیمایان اقدام نیروهای امنیتی رژیم آل سعود بازداشت الزنادی که از بیمارستان مرکزی شهر قطیف انجام شده بود محکوم کردند.

این فعال عربستانی چند روز قبل از بازداشت بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی عربستان زخمی شده بود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی مسئولیت مستقیم زندگی الزنادی را متوجه مقامات عربستانی دانستند وی هم اکنون در بیمارستان نظامی ظهران در بازداشت به سر می برد.

همچنین راهپیمایان با سر دادن شعارهایی خواهان برکناری محمد بن فهد حاکم منطقه الشرقیه شدند.

در این راهپیمایی حضور زنان بسیار چشمگیر بود و راهپیمایان بر ضرورت آزادسازی زندانیان سیاسی قدیمی و کسانی که به تازگی در جنبش مردمی بازداشت شده اند تاکید کردند.

الزنادی برای تسلیم خود به یک دستگاه قضایی بی طرف اعلام آمادگی کرده بود و تصریح کرده بود دستگاه قضایی عربستان به طور کامل تحت سیطره دستگاه اجرایی است و معیارهای حقوقی را رعایت نمی کند.

مردم منطقه الشرقیه عربستان از اینکه به لحاظ سیاسی و اقتصادی به حاشیه رانده شده اند گله مند بوده و خواهان رفع تبعیض هستند.

منابع امنیتی عربستان سرانجام اعتراف کردند که پنجشنبه گذشته محمد صالح الزنادی را در منطقه العوامیه با گلوله هدف قرار دادند. اعتراف منابع امنیتی سعودی به ترور این فعال پس از آن صورت گرفت که فعالان عربستانی تصاویری را در اینترنت منتشر کردند که ثابت کرد الزنادی در یکی از خیابانهای العوامیه هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفته و مجروح شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار