رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات نوروزی مازندران :

39بیمارستان دولتی و خصوصی در مازندران آماده خدمت رسانی به مردم هستند

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات نوروزی مازندران گفت: 39 بیمارستان دولتی و خصوصی در مازندران در حال خدمت رسانی به مردم در تعطیلات نوروزی هستند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا دکتر فرهنگ بابامحمودی گفت : 39 بیمارستان دولتی و خصوصی در مازندران آماده خدمت رسانی به مردم هستند .

وی با اشاره به اینکه این ستاد از اول اسفند 90 با حضور 13 دستگاه و سازمان عضو این کمیته کار خود را آغاز کرد افزود : در جلسات که به همین منظور تشکیل شده است با تنظیم و تدوین لیست کشیکهای تخصصی به نحوی برنامه ریزی شده است که کمترین وقفه ای در ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم ولایتمدار مازندران و مسافرین ارجمند نوروزی بوجود نیاید .

وی افزود: 39 بیمارستان دولتی و خصوصی در استان شامل بیمارستانهای دانشگاهی مازندران و بابل ، تامین اجتماعی و بخش خصوصی با ظرفیت بیش از 4300 تخت آماده خدمت رسانی به مراجعین هستند .

دکتر بابامحمودی از نظارت تیمهای بهداشتی برای بازدید از اماکن استان خبرداد و گفت : این تیم نیز از اول اسفند کار خود را آغاز کرده که این نظارت تا پایان تعطیلات نوروزی به فعالیت خود ادامه می دهد.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات نوروزی مازندران از استقرار ده پایگاه سلامت همراه با 100 دستگاه آمبولانس 115 بر حسب کارشناسی انجام شده در مکانهای اصلی شهر های استان خبرداد و افزود :این پایگاههای سلامت، راهنمایی و خدمات اولیه بهداشتی و درمانی را بر عهده دارند و انتقال مصدومین احتمالی به مراکز بیمارستانی نیز به عهده این پایگاهها است .

وی آماده باش کامل یک دستگاه بالگرد برای خدمات و انتقال مصدومین احتمالی را از دیگر اقدامات ستاد تسهیلات سفر عنوان کرد و افزود . تدوین 5 هزار جلد کتابچه راهنما برای مسافرین به همراه آدرس شماره تلفن همه مراکز بیمارستانی ،داروخانه های شبانه روزی ، درمانگاهها و مراکز دیالیز در سطح استان مازندران از کارهای این ستاد بوده است .

این مقام مسئول از آمادگی مراکز دیالیز برای مهمانان نیازمند دیالیز خبر داد و تصریح کرد : در سال گذشته علاوه بر دیالیز بیماران استان 193 مورد از مسافرین نوروزی در استان پذیرش و دیالیز شدند که پیش بینی می شود این آمار در سال جاری به 200 نفر برسد .

دکتر بابامحمودی از آمادگی درمانگاههای دندانپزشکی در سطح استان در ایام نوروزی خبر داد و افزود : تیم پایش ستاد تسهیلات سفر نوروزی مستقر در اداره کل گردشگری استان به منظور هماهنگی کامل با تمام مراکز محیطی و اخذ را اطلاعات روزانه از آنها و نهادهای مسئول در امر سلامت در استان مستقر می باشد . /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.