نوشيدن چاي بابونه به طور روزانه به پيشگيري از مشكلات و ناراحتي‌هاي ناشي از ديابت نوع دوم كمك مي كند.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، چاي بابونه حاوي موادي است كه خواص درماني دارد. در طول هزاران سال، از اين چاي گياهي در درمان بسياري از بيماريها استفاده شده است. چاي خوش عطر گياهي بابونه براي آرامش و تسكين اعصاب مصرف مي شود. پيشتر عقيده بر اين بود كه آثار تسكين دهنده چاي به دليل خواص ضدالتهابي آن است.

محققان در يك پژوهش جديد به موش‌هاي آزمايشگاهي مبتلا به ديابت، عصاره بابونه خوراندند.

اين تحقيق نشان داد كه مصرف روزانه بابونه، مي‌تواند سطح قند خون را در مبتلايان به ديابت تا ۲۵درصد كاهش دهد. طبق يافته‌هاي جديد، با مصرف روزانه چاي بابونه همراه با غذا، از بروز بسياري از عوارض جدي ديابت پيشگيري كنيد.

محققان، طي اين تحقيق، به موش‌هايي كه مبتلا به ديابت نوع ۲ بودند به مدت سه هفته ، هر روز مقدار معيني، عصاره بابونه دادند و به اين نتيجه رسيدند سطح قند خون آن‌ها تا ۲۵% كاهش پيدا كرده است وطبق اين بررسي، محققان بر اين باورند كه مصرف چاي بابونه همراه با غذا، براي انسان نيز فوايد مشابهي را در بر خواهد داشت.

پس از مدتي معلوم شد كه ظاهرا عصاره اين گياه مي‌تواند سطح قند خون را پايين آورده و فعاليت آنزيمي كه مربوط به افزايش ناراحتي‌هاي ناشي از ديابت است، متوقف كند.

با اين حال پژوهشگران با دستيابي به اين نتايج اميدوار شده‌اند كه بتوانند از اين گياه داروهاي ضد ديابت توليد كنند.

محققين اين پژوهش معتقدند كه قبل از اين كه ما بتوانيم به هر نوع نتيجه قطعي و مسلم درباره نقش چاي بابونه در مقابله با مشكلات مربوط به ديابت دست‌يابيم بايد تحقيقات بيشتري در اين زمينه صورت بگيرد.

همچنين تحقيقات جديد خواص درماني چاي بابونه را تأييد مي كند. مصرف اين چاي، مقاومت بدن در مقابل عوامل بيماريزاي عفوني و سرماخوردگي را افزايش مي دهد./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار