رسانه‌های ترکیه با اشاره به اراضی مورد استفاده برای استقرار پایگاه سیستم راداری سپر موشکی ناتو در روستای کوره جیک استان مالاتیا از احتمال پرداخت مبلغی کلان از سوی آمریکا به ترکیه خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ برخی رسانه های ترکیه از احتمال پرداخت مبلغی کلان از سوی آمریکا به دولت آنکارا بابت استقرار  سیستم راداری سپر موشکی ناتو در روستای کوره جیک استان مالاتیا در ازای استفاده از اراضی این منطقه خبر دادند.

 

بر اساس این گزارش ، مطبوعات رسمی ترکیه نوشتند : آمریکا باید مبلغی کلان بابت این امر به آنکارا پرداخته باشد ،  هزینه استقرار این سیستم در کوره جیک 200 میلیون دلار و هزینه نگهداری سالانه آن نیز مبلغی بالغ بر 40 میلیون دلار برآورد شده و از سوی دیگر در حال حاضر هیچ سیستم حفاظتی از این پایگاه راه اندازی نشده است .

 

در حال حاضر اطلاعات گردآوری شده توسط پایگاه سیستم راداری کوره جیک به پایگاه های آمریکایی رامستین در آلمان و روتا در اسپانیا منعکس می شود و مشارکت ناتو در این پایگاه از طریق اتاق فرمانی که در پایگاه رامستین آماده شده آغاز می شود و به غیر از این ، ناتو هیچ نقشی در پایگاه کوره جیک ایفا نخواهد کرد . پایگاه کوره جیک توسط 40 آمریکایی که 10تن از آنان نظامی و مابقی غیرنظامی هستند اداره شده و کلیه هزینه های این پایگاه از سوی آمریکا تامین می شود.

 

گفته می شود ، در دنیا 3 پایگاه دیگر مشابه پایگاه کوره جیک وجود دارد که 2پایگاه در اسرائیل و ژاپن فعال بوده و پایگاه هاوایی در مراحل اولیه تست قرار دارد./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار